beste,
ik heb sinds kort voor de vrouw een Chevrolet spark gekocht.
nu heeft de auto sinds kort een hele rare storing, af en toe loopt de auto op 3 cil MM lampje gaat ook branden, DTC geeft dan ook aan cil 1 misfire. heb bougies en kabels al nagekeken en voor de zekerheid nieuwe bougies gemonteerd.
alleen probleem blijft zich voort doen ook komt er af en toe een andere storing bij van de MAP sensor shortage low ook die bedrading na gekeken en gecontroleerd maar niks bijzonders gevonden.
derde probleem is dat de auto niet op gas wil omschakelen.
de lampjes van de schakelaar blijven knipperen ook als het contact uit is
heb me laten vertellen dat er software matig ook wel is problemen zijn hier mee aangezien ik niet mij een opel/Chevrolet werk heb ik de nodige middelen voor verdere diagnose niet.
hopende dat iemand hier mij mee kan helpen.
enige voorinformatie die ik heb is dat de auto 18000 km heeft gereden en vrij lang heeft stil gestaan. zo te zien is er vrij recent ook een nieuwe accu in gegaan.
mvg pascal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen garantie meer? Want Chevrolet geeft in ieder geval nu 3 jaar fabrieks garantie.
dat is wel een goede ja.
stom dat ik daar niet zelf aan dacht.
ga maandag eerst bellen, alvast bedankt.
mvg pascal
9 jaar
Binnen 3 jaar kun je zelfs nog 2 jaar extra garantie bij kopen tot 100.000km,vvorwaarde is wel dat de auto zijn onderhouds beurten bij een Chevrolet erkende dealer/service punt moet hebben gehad.
Overschakelen van benzine naar LPG gebeurt bij een temp van 35grC,als die tempsensor niet in orde is zal hij ook niet omschakelen op LPG.
Probeer eens om direct op LPG te starten,zet hem op contact en druk de benzine/lpg knop zo lang in tot je een "piep" hoort,dan vanuit contact direct doorstarten.
Misschien een overbodige vraag,maar zit er wel LPG in de tank?
Dan is er ook nog een terugroepactie voor de Spark,de veer van de motorkapvanger kan door roesten,wordt gratis onder garantie vervangen.
9 jaar
Niet te hopen dat de kleppen al gesteld moeten worden,dat is voor eigen rekening.
9 jaar
Kleppen stellen is pas bij 150.000km aan de orde bij de Spark,bij de bifuell ook een aangepaste gaskop gemonteerd.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar