close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Nexia: onregelmatig starten- timing distributie?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 8v

motor start meteen. maar loopt onregelmatig op ca 500 toeren, na tijdje gaat toerental omhoog naar ca 1500 toeren en gaat het motorlampje branden. De motor loopt dan wel regelmatig. Bij het rijden houdt de motor een beetje in. indien je flink gas bijgeeft verdwijnt dit probleem. Als de motor op temperatuur is loopt de motor beter. De airconditioning werkt niet meer en het aribaglampje brandt constant.
Voor dit probleem stond de auto een tijdje stil met lekke koppakking en radiator, tot dan reed de auto probleemloos, inmiddels is de radioator + koppakking vernieuwd. Hierbij is de riem losgeweest, maar alles is mbv de merktekens weer geplaatst en na een paar keer ronddraaien stond alles nog goed, dus we denken dat het niet aan de timing ligt. Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen?

Geplaatst door

alberto (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nokkenas sensor ??

erka 0
badge

18 jaar

is de kop ook afgeperst geweest ???, ze staan erom bekend te scheuren tussen de kleppen. Onderblok is opel, maar kop is eigen fabrikaat Deawoo, en zijn ZWAAR INFERIEURE materialen voor gebruikt. Lassen heeft geen zin, en tweedehands alleen met veel mazzel aan te komen.

succes in elk geval.
groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Het probleem bestaat nog steeds, de kop is niet afgeperst geweest. Na vervanging koppakking liep de motor direct, maar niet goed, na vervanging bougiekabels e bougies liep motor alweer iets beter. Laat ik erbij vermelden dat ik de auto overneem van mijn broer, die er 2 jaar met veel plezier mee reed, voordat de koppakking ging. Samen met mijn zeer handige vader de koppakking gedaan onder het motto: tis nog best een mooie kar, zonde om weg te gooien. Laten doen was financieel gezien geen optie. Volgens mijn vader, die de boven en onderkant van het blok heeft schoongemaakt zagen de kleppen en de nokkenas er als nieuw uit. Zelf heb ik geen sleutelervaring met auto's, dus ik vertrouw op zijn oordeel.
Gisteren laten uitlezen bij dealer, deze gaf een MAP error. Tijdens het uitlezen viel me op dat uit het blok, toen de motor gestart werd een rookwolkje kwam, slechts 1, nadat motor liep niets mee rgezien, overigenshad de monteur ook een vacuumslangetje dat los zat vastgezet, maar de auto loopt nog altijd niet goed. Na het bezoek aan de dealer ben ik wel van het brandende airbaglampje verlost. Nu de rest nog.....

alberto 0

18 jaar

map wil zeggen Manifold Absolute Pressure, kortweg de inlaatluchtdruksensor ( Oftewel absulote ruksensor.)

Schijnbaar dus een defecte sensor, waardoor hij niet lekker loopt.

groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Dank je voor het meedenken! Na de vakantie (die deze week begint) ga ik het aanpakken, weet inmiddels hoe het eruit ziet en waar het zit. Wel vind ik het vreemd dat deze ineens de geest geeft. Dit probleem was er niet voordat de koppakking het begaf.

alberto 0

18 jaar

je hebt vanalles losgehad tijdens de-montage van de koppakking, dis misschien een stekkertje niet goed in elkaar gestoken, Misschien ergens tegenaan getikt wat nu kapot is, je weet het niet, het kan vanalles zijn.

groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.