close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Tacuma: Tacuma uit 2001 houdt in, pingelt en motorstoringslampje gaat aa

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Nou, ik heb al vaker op dit forum gekeken, want ook mijn Tacuma uit 2001 (gekocht in 2006) heeft al sinds aankoop dit rot probleem: het inhouden, hortend en stotend rijden en dan dat irritante motorcheq-lampje dat telkens aan en uit gaat , gek word ik er van !!
Bij de aankoop in april 2006 was er nog niets aan de hand, maar na een tijdje ging het lampje branden, oei schrikken, even terug naar de garage , uitgelezen, reset en opgelost...eh...echt niet..na een tijdje weer lampje aan , af en toe ging de motor dan ook inhouden. Weer terug, injectiereiniger in de benzine gegooid (paars flesje, hier op dit forum ook al aan de orde geweest) , ging het al wat beter, maar na een maandje weer hetzelfde probleem. Opvallend genoeg ging het horten en stoten ook erger worden, vooral bij vochtig weer. Ik ben nog 3x terug geweest naar de garage (geen dealer overigens) alles in de garantie. Ná de garantie werd er ook daadwerkelijk iets vervangen : een sensor die er juist voor zorgt dat het lampje gaat branden : bijna 200 euro lichter en geen garantie dus zelf betalen.Maar ook dat heeft niets geholpen. In april 2008 grote beurt gehad , 700 euro, in de hoop dat alles beter zou gaan..MIS !! Op vakantie was het al na 50 km raak, lampje branden en inhouden, verbruik 1 op 9 en dat naar Spanje op de route soleil!! Gisteren tijdens een regenachtige dag heeft hij als een gek ingehouden op de snelweg , lampje weer aan en einde van de dag weer uit. Ik wordt hier echt zo ziek van. Een andere auto heeft natuurlijk geen zin met deze problemen. Je krijgt er geen euro voor terug ! Ik heb al vele "oplossingen"gelezen op deze site, maar telkens blijft het probleem terugkeren. Dus eigenlijk weet ik ook niet wat ik hier doe , want schijnbaar is het gewoon een fout van deze auto dat niet opgelost kan worden. Maar gedeelde smart is halve smart, dus schrijf ik het maar van me af.
Wie kan me helpen ?

Geplaatst door

rallywood (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het juist met vochtig weer erger is dan zou ik het zoeken in de ontsteking. Mogelijk slechte bougiekabels,daardoor gaat de motor overslaan (inhouden) met gevolg dat het MM lampje aan gaat door een tijdelijke slechte verbranding door de overslag.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Hans, bedankt voor je snelle reactie, maar zoals ik al aangaf in mijn bericht heeft de auto in april dit jaar een grote beurt gehad en daarbij zijn alle bougiekabels en bougies vervangen.Omdat deze garagehouder namelijk ook hetzelfde dacht.
Toch bedankt voor je opmerking, misschien nog meer tips?
Groeten
Ralf

rallywood 0

16 jaar

Als bij de grote beurt de bougiekabels ook zijn vervangen gaat mijn verhaaltje niet op,maar daar las ik niets over vandaar mijn antwoord. Welke storingscode staat er in het geheugen met uitlezen?

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Doe de auto maar weg, want het is een gekende ziekte van deze auto.
Ze vervangen van alles en je bent een bak met geld kwijt maar het probleem blijft.
De een zegt gasklephuis,de ander lambdasonde,kabelboom verleggen, EGR klep vervangen,bougiekabels,bougies,tempsensor kapot, en ga zo maar door.
Maar uiteindelijk komt de storing vroeg of laat weer terug.
Wel schandalig van die garage trouwens, probleem was er al in de garantie periode, lekker een paar keer resetten en als de garantie over is gaan ze iets vervangen.
Die kwamen er bij mij niet zo makkelijk van af.
Het enigste wat nog weleens soelaas bied is de software laten updaten bij een dealer

primera p11 0

16 jaar

Dag,


Ben je er wel zeker van dat de bougie's en de kabels vervangen zijn, wanneer er bij mijn auto onderhoud moet gebeuren ben ik er altijd zelf bij.
Meestal moet je de oorzaak niet ver gaan zoeken. Aan de reactie van Uw auto vermoed ik dat de katalysator in de achterste pot versleten is omdat de auto van 2001 is. Door een defekte katalisytor worden uitlaatgassan niet voldoende uit de motor verwijderd. Zoals in voorgaande mails gelezen heb je geen goede garagist, eerst wat aan de auto prullen tot dat de garantie voorbij is. Ga maar naar een echte
Daewoo-Chevroleth verdeler. Deze kunnen U zeker verder helpen omdat ze veel ervaring hebben met standaard storingen.


Groetjes.


Vanspauwen David.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.