rond het koelvloeistofreservoir hangt er een vieze bruine smurrie en de verwarming doet het ook niet , wie kan mij zeggen wat er aan kan schelen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je bedoelt IN het reservoir?
Zo'n bruin-witte smurrie, soms wat schuimachtig?
Als dat het geval is, is waarschijnlijk je koppakking lek en komt er olie in je koelvloeistof terecht.
Is de koelvloeistof nog wel voldoende op peil?
kachel doet het ook niet ????
10 tegen 1 dat er iemand ooit een radiatorpil in heeft gegooid, om lekken tegen te gaan. dan raakt de kachel meestal ook verstopt.
indien je systeem niet op overdreven overdruk komt te staan, dan zou ik me over die koppakking geen zorgen maken. koelsyteem aftappen, water met soda erin, dagje rondrijden, uitspeolen met VEEL water, niewuwe koelvloeistof erin, en kijken waar het lekt.
Dan zal die lekkage NIET aan de buitenkant van het blok zitten...
18 jaar
denk toch ook dat het de koppakking is want het oliereservoir is volledig leeg , weet iemand ongeveer wat dat zal gaan kosten
18 jaar
dat is moeilijk, de koppen van nexia zijn niet bekend om hun lange levensduur, en scheuren in de kop zijn meer regel dan uitzondering.
Zelf heb ik er ooit 1 gedaan, en dat kostte toen een pakkingset en vlakken/afpersen, maar achteraf bleek ook de kop gescheurd ( foutje van het revisiebedrijf, dat wel netjes vergoed werd).
Indien je toch nog van je auto wilt genieten, zou ik de kop demonteren en GOED laten inspecteren, indien hij gescheurd is kun je het wel vergeten, losse koppen van nexia zijn ZEER zeldzaam. Beter is het dan om een complete motor om te bouwen, en zorgen dat je minimaal 3 maanden garantie krijgt op het nieuwe blok.
Indien je de revisie zelf kunt doen zal het je aan mateialen rond de 200-250 kosten, inbouw door garage ongeveer 500.
Motorblok is moeilijk te voorspellen vanwege de zeldzaamheid.
sorry dat ik je geen beter nieuws kan geven.
Marcel
daewoo/chevrolet heeft ook het probleem dat de kachelradiator dichtslibt.
omdat hij geen warmte geeft zou ik dat eerst controleren.
die smurrie kan hij ook krijge met oude koelvloeistof in het systeem.
als de kachel verstopt zit kan de auto er ook koelvloeistof uitpersen.
thuisoplossing....
wel bij een koude motor!!!
-koelvloeistof aftappen
-slangen van de kachel tegen schutbord losnemen
-water koken
-kokend water met soda mengen en in de kachelradiateur gieten.
-±20 min laten staan en doorblazen met lucht zodat het water met evt..troep
er uit kan stromen.
-bij sterke vervuiling uiteraard herhalen.
-slangen weer monteren en systeem vullen.
wees er zeker van dat je het systeem goed ontlucht.
ook wil de retourleiding op het expantievat wel eens dichtkoeken
daar moet je ook even naar kijken.
het wil niet zeggen dat dit het probleem is bij jou,
maar ik zou het zeker proberen.
in ieder geval goedkoper dan een volledige revisie.
het is bij ons al een aantal keren voorgekomen.
succes
ook deawoo al problemen met kachelradioatoren ????, en ikke maar denken dat het alleen de frambozen zijn die daar patent op hebben.
Groeten Marcel
ja marcel, zo zie je maar.
weet je waar Daewoo voor staat?
Het betekend ´lachende zon´.
En de lekkerste frambozen groeien onder de ........
groetjes terug
John
trouwens
waar hebben die frambozen wel verstand van?
Het enige wat ik wel aardig vind is dat zij voor een goede omzet zorgen met die lekkere
modellen van ze.
ze hebben de ene naar de andere terugroep actie
en de namen die zij daar voor verzinnen...nou nou,om die te begrijpen moet je eerst weet ik wat doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar