Hallo.
Ik heb 3 maanden terug een Voyager 2.4 gekocht bouwjaar 2001.
Tijdens de proefrit reed de auto perfect.
Na een paar dagen begon de auto een beetje te hikken en als hij stationair draait zakt het toerental in en schiet die vervolgens weer omhoog naar 1500 toeren.
Tijdens de proefrit brandde het lampje van de brandstof.
Toen ik hem 2 dagen later op ging halen hadden ze hem een beetje bijgetankt dus ik denk dat ze hem droog heben gereden.
In de eerste instantie dacht ik aan de stapenmotor.
Ik heb deze vervangen maar het probleem bleef.
Vervolgens heb ik de TPS doorgemeten en de waarden waren goed en hij bleef netjes binnen de range.
Ik ben daarna naar de Chrysler garage gereden en heb de computer uit laten lezen maar hier kwam geen probleem naar voren.
Hierna heb ik de bougies vervangen (NGK) en hier kwam ik er achter dat er één bougie niet helemaal vast heeft gezeten.
Toch heb ik ze allemaal vernieuwd maar het probleem blijft nog steeds.
Ik heb nu al 4 tankbeurten brandstofsysteemreiniger (Wynchs) gebruikt maar het probleem blijft.
Heeft iemand enig idee waar ik nog meer naar kan zoeken?
Ik hoor het graag.
Groet,
Jan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slaan bijde ventilatoren aan ?
Wilt wel eens voorkomen dat waneer de airco inslaat en en de ventilator niet dat dan de druk in het airco systeem te hoog wordt waardoor de motor het moeilijker heeft. Als bescherming gooit het motormanagement de airco uit en schiet het toerental omhoog omdat hij nogsteeds extra brandstof inspuit voor een ''zwader'' draaiende motor.
Dus kijk hier even na.
Greetz br0ns
Hoi BrOns.
Ik heb vandaag gereden zonder ventilator aan en zonder airco.
Dit scheelt aanzienlijk.
Ik heb eigenlijk geen hikje gehad op 35 km.
Ik ga het de komende dagen ook proberen zonder ventilator en airco indien mogelijk.
Maar kan het dan niet zo zijn dat de dynamo te weinig prik geeft?
Je zou toch denken dat die het wel bij zou moeten kunnen houden.
Grtzz,
Jan.
14 jaar
Het gaat niet om je ventilator, maar om je ventialtoren van je Radiateur onder de motorkap.
Deze draaien waarschijnlijk niet als de airco aan staat waardoor de druk te hoog wordt.
Greetz br0ns
Stotteren is na vele verschillende ideeen nog niet opgelost.
ik heb nu een management storing P0123.
zou de TPS moeten zijn maar elders in het forum lees in dat het met High Voltage te maken zou hebben.
11 jaar
Stotteren eindelijk opgelost.
Ik had afgelopen week weer een management storing.
Aan de computer gehangen en TPS had de geest gegeven.
Nieuwe TPS gezet en voor 38 eurootjes storing weg en stotteren weg.
Autootje rijd weer heerlijk.
Zo blij als een klein kind.
Groet,
Jan.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar