Chrysler Ram Van: automaat chrysler 3,3 i V6 schakelt niet meer naar de 3de vers

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3,3 i

Goedendag mijn automaat schakelt niet van zijn 2de naar 3de . De eerste keer dat dit gebeurde, olie gecheckt. Te weinig , bijgevuld. Leek goed te gaan totdat de automaat bij iets meer acceleratie van de tweede versnelling niet over ging naar zijn derde versnelling. Olie gecheckt, geeft nu iets hot aan . En de bak schakelt niet meer naar zijn derde, blijft in zijn tweede versnelling rijden, ondanks acceleratie. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ?

Groet Benno Rewinkel
Online

bennorewinkel

Geplaatst door bennorewinkel (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Ram Van? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

br0ns (0) PRO, 14 jaar geleden

Auto staat in noodloop.

Controleren waarom deze in noodloop staat. Noodloop procedure is 2de versnelling en in drive zal hij helemaal niet niet meer schakelen.

jvr (0), 14 jaar geleden

Benno,

Komt vaker voor, er is dan een probleem met de transmissie waardoor de computer (voor bescherming van de transmissie) in de 2e versnelling blijft staan. Meestal na contact uit - aan werkt hij weer, maar meestal niet voor lang.

Simpelst is alle transmissieolie (laten) vervangen samen met filter (gebruik altijd Mopar ATF+3 of nieuwer!). Controleer de stekkers die op de transmissie zitten op vervuiling/beschadiging. Controleer ook de brede stekker op de transmissie computer (heeft een bout in het midden). Ook is de kans groot dat er een sensor op de bak defect is: de dealer kan de transmissie computer uitlezen en vaststellen om welke sensor (-en) het dan gaat.

Lees eventueel ook: http://www.allpar.com/fix/trans.html voor meer mogelijke problemen en oplossingen.

Mvg,
Jvr

br0ns (0) PRO, 14 jaar geleden

@ JVR.
Een tip van mij ATF+3 wordt geloof uit me hoofd al 4 jaar niet meer gemaakt. Wanneer er ATF+3 in moet wordt het dus ATF+4.

jvr (0), 14 jaar geleden

Brons,

Klopt, alleen ATF+3 is de voorgeschreven olie, maar als er dus geen ATF+3 beschikbaar is, dan nieuwer gebruiken. Nieuwere olie kan wel in oudere automaten, oudere olie kan niet in nieuwe automaten!

Mvg,
Jvr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Ram Van of stel zelf een nieuwe vraag.