close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Grand Voyager: automaat werkt niet na vervangen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.3 v6

ik heb mijn automaatbak vervangen en nu doet die niets, heb de olieslangen naar de koeler erafgehaald en er komt geen drup olie uit,volgens de peilstok moet er voldoende olie in de bak zitten. bij het in de versnelling zetten hoor je ook niet het welbekende knisperende geluid

weet er iemand wat er aande hand kan zijn of die dit probleem kent.

graag reactie

Geplaatst door

pater (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit de koppelomvormer wel goed in de oliepomp.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

de koppelomvormer past toch maar op een manier?als deze niet goed op z'n plek zit past de bak toch niet meer op de motor/vliegwiel?heb het gevoel dat de bak geen stroom krijgt ?of sla ik nu wartaal uit?

pater

pater 0

16 jaar

Ja die past op een manier en je hebt toch eerst de koppelomvormer geplaatst in de bak. Daarna de bak gemonteerd.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

dat klopt in deze volgorde, kan het zijn dat een elctronisch probleem de olie toevoer afsluit ,en daarom de bak niet in de versnelling gaat?zou de bak laten uitlezen een optie zijn?

gerrit pater

pater 0

16 jaar

ik wacht nog even wat hier uit voorkomt

Er zitten volgens mij drie electromagnetische ventielen in,er is ergens een topic hier op de site waarin deze storing gaven.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

dit is een gebruikte bak, ik probeer nog of meer olie werkt,laat nog wel even weten of dit misschien de oplossing is (zou wel de eenvoudigste zijn anders moet de bak er weer ondervandaan),bedankt voorzover voor de info.

gerrit pater

pater 0

16 jaar

ik zou nog even wachten met je bak eronderuit te halen mischien krijg je nog goede bruikbare tips

Of deze bak is ook stuk bekent verschijnsel bij dit merk.Maar wat Robbie zegt wacht nog meer tips af of gebruik de zoekfuntie op deze site om wat meer info te krijgen.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

kan ook nog wel even wachten ,probeer in ieder geval nog wat extra olie.

gerrit pater

pater 0

16 jaar

Deze bakken zijn inderdaad uit te lezen. Ik zou dat eerst eens (laten) doen.
Sensoren die zomaar de moed opgeven is een bekend verschijnsel bij deze bakken met het gevolg dat de bak niets meer doet. Kl......bakken zijn het.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

heb extra olie toegevoegd helaas geen resultaat,ga denk ik de bak toch maar laten uitlezen of er ergens een storing aanwezig is.

gerrit pater

pater 0

16 jaar

ben erachtergekomen dat ik de oude koppelomvormer heb gebruikt van de bak die kapot is,ga morgen de bak weer demonteren en de andere koppelomvormer plaatsen , hoop dat dit het probleem is. waneer ik meer weet laat ik wel weer wat van me horen.

of heeft iemand nog een ander idee?

gr. gerrit

pater 0

16 jaar

Hallo,
bij inschakelen R(everese) geen reactie ,bak demonteren.
is nl geheel mechanisch dus moet altijd inschakelen !!!
controleer oliepeil bij koude bak tussen min en max stationair lopend in P(ark)
indien oude koppelomvormer gemonteerd is geweest: kans op slijpsel in transmissie
ligt natuurlijk aan wat er mis was bij oude transmissie
demonteer in ieder geval in en uitgaande turbinesensoren
kijk of hier slijpsel aan zit

Frank3137 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.