close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Le Barron (acclaim): automatische bak

Bouwjaar: 1994

Ik heb problemen met de automaat, als deze koud is schakelt hij normaal op, komt de automaat op bedrijfstemperatuur dan schakelt hij niet meer verder dan de eerst versnelling.
Het filter is vervangen samen met je juiste olie.
Het probleem blijft.

Geplaatst door

suijkerland (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Peter,
controleer als eerste de snelheid van de auto die zowel koud als warm in de eerste versnelling behaald wordt.
Is deze nagenoeg gelijk, zul je in de toerental sensors (in en uitgaande as van de transmissie) moeten zoeken.
Is deze niet gelijk, is waarschijnlijk een frictiegroep versleten. Hiervoor zou de transmissie uit elkaar moeten.
Groet,
Rein

Rein9365 0

20 jaar

Hallo Peter,
Om niet teveel tijd verloren te laten gaan denk ik dat je het beste de computer even kunt (laten)uitlezen op foutcodes en tevens CVI index controleren.Aan de waardes van de CVI index kun je heel goed de staat van de bak aflezen.
Verder kun je gaan rijden met de scanner en daarop zien wat de computer voor aansturing geeft tijdens rijden in 1.Mischien is het niet zijn 1 maar zijn 2(noodloop)waar hij in vast komt te staan.In ieder geval zijn er mogelijkheden genoeg om een goede diagnose te stellen als je maar een scanner en wat kennis hebt.

Succes,
Erwin Machielse

Erwin2923 0
badge

20 jaar

Ik heb de automaat op de computer gehad, geen bijzonderheden.
De relais heb ik voor de zekerheid vervangen, vervolgens de bak helemaal uit elkaar gehaald en alles gecontroleerd, er was niets bijzonders. Het kleppenblok goed gespoelt en weer in elkaar gezet zodat er geen vuil in zat. Alles weer gemonteerd met nieuwe pakkingset. De eerste 1000 kilometer schakelde hij weer als een mes door de boter, toen begon het weer bij de verkeerslichten leek het niet of de bak terugschakelde, toen ik optrok voelde ik een bonkje en vervolgens ging de bak niet verder dan de tweede versnelling.
Als de motor afgekoelt is schakelt hij weer goed maar na 15 kilometer kan het weer voorkomen, is niet altijd, kan ook goed gaan(stadsverkeer)
Wat zou het kunnen zijn, de druksensoren?
Ik weet het even niet meer.

Peter

suijkerland 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler LeBaron of stel zelf een nieuwe vraag.