Ik heb het probleem van Back fire.
Wanneer ik op gas wil starten... kan ik dat beter maar niet doen, grote kans op back-fire.
Nu start ik normaal op bezine en voer toerental op naar zo 2000-3000 toeren (zonder te rijden) en schakel dan over op gas.
Geen probleem.... maar nu stond ik eergisteren voor de verkeerslichten en wou wegrijden.. en dikke knal, balen.
gestart op gas toen op de snelweg op gas overgeschakeld..(me oren dicht, nee geen knal pff).
thuisgekomen eens kijken, deksel van luchtfilter gescheurd.. Nu heb ik de auto particulier gekocht. Nu zie ik dat de luchtfilter kap dicht gelijmt is.. (duh.. geen commetaar pls :S) en zit niet eens een luchtfilter in!
maar goed.. de vraag is meer.. hoe verkom ik een volgende backfire. Zal nu één en ander moeten vervangen, zag ook dat andere buizen met tape omwikkeld zijn onder de luchtfilter..
Komt het nu door het 'valse lucht' aanzuigen?
ow.. als iemand nog voor een 3.3 spullen heeft betreffende bovenstaande. graag berichtje :D
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
Ik zou direct naar een vertrouwd gas inbouw adres gaan voor analyse en eventueel advies!!
Lpg kan echt perfect werken, mijn Prins systeem, zit al 8 jaar in mijn 3.3
Soms is het een kleinigheid om het Backfire probleem op te lossen, het enige dat ik er van weet is;
Tijdens het normaal (op benzine) starten en het daarna automatisch overschakelen naar LPG, zal via de computer de benzine injectie nog enkele seconden ingeschakeld blijven terwijl naar Lpg overgeschakeld wordt.
Dit geeft een vloeiende overgang van benzine naar Lpg en is tevens ter voorkomen van BackFire, misschien is deze regeling bij jou niet aanwezig of niet in orde.
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar