close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Sebring: Back/Misfire

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2000

Hallo , Ik heb een Sebring 2.0 uit 2001 die op gas heeft gelopen .De gas installatie is er jaren geleden uit gehaald . Sinds een tijd loopt ie slecht . Hij bokt als de gas ingetrapt wordt . Als ik rustig accelereer valt het mee maar als de kickdown ingaat ploft / backfired hij . Onderaan de luchtfilter is er zelfs een kapje af geklapt . Soms voel je hem gaan en meteen weer inhouden , soms is er niks aan de hand en soms kun je bijna niet eens optrekken . In zijn achteruit lijkt het wel of hij maar op twee cilinders loopt . De Key dance geeft P0601 aan maar dat schijnt een vaak voorkomend algemene storing te zijn . Ik heb er laatst nieuwe bougies in gedaan waarna het probleem een week of wat weg was ... maar langzaam maar zeker gaat hij weer steeds slechter rijden . Iemand een idee ?

Geplaatst door

PsyKootje (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meet eens compressie of doe een lek test , hij heeft op gas gelopen !

Bobijn en/of bedrading al nagekeken?
Door deze gaan de bougies ook terug stuk gaan.

Ed1954 0

7 jaar

Heb twee storingen p0601 en p1684, deze hebben met elkaar te maken... De een zegt pcm probleem of slecht contact met de accu en de pcm en de tweede zegt dat de batterij is ontkoppeld geweest... Dat is dus niet het geval geweest en duidt dit op een massa probleem?

PsyKootje 0

7 jaar

Dan kan er dus ergens een kabelbreuk zitten , bij flink optrekken of achteruit rijden , kantelt de motor en wordt de bedrading tussen motor en chassis belast qua buiging , ik zou eens in die richting zoeken .
Je kunt eens proberen , door de motor te laten lopen , en dan aan de kabelboom te trekken her en der en kijken of je verschil merkt in lopen.

Daar zit idd wat in.... Dat ga morgen ff checken.

PsyKootje 0

7 jaar

Merk nergens een verschil helaas .... Er zat wel een gat onderaan het luchtfilterhuis op een plek waar een soort klep of afsluiting hoort te zitten , onder aan de binnenkant van het luchtfilterhuis richting de motor dus ... Deze heb ik dicht getaped met ducktape ( weet niet of dat dicht hoort te zijn of juist open )en hij rijdt weer beter maar nog lang niet goed ... Bij plotseling accelereren ploft de uitlaat nog en in achteruit bokt ie nog iets maar wel veel minder .

PsyKootje 0

7 jaar

Oke ...ik mis dus een aanzuigstuk op mijn luchtfilterhuis .. heb het nu dicht getaped maar dat hoort dus open te zijn .... echter ..als ik de duck tape verwijder loopt ie slechter . Wat is de meerwaarde van zo'n mondstuk ten opzichte van een open gat ? Met andere woorden .. maakt het veel verschil om zonder zo'n mondstuk te rijden ? En waarom loopt ie beter met dat gat dicht getaped ?

PsyKootje 0

7 jaar

Heb vroeger jaren met gas gereden en toen zette ze de luchtklep van de luchtfilter met een vijs open, dat hij constante lucht kreeg. Misschien dat het gat onderaan gemaakt of open gezet is voor de gas installatie???
Maar een backfire is meestal ontsteking.
Ik denk dat de wagen nog rijd en dat je toch eens langs bosch moet gaan om de wagen op de kast te zetten. Ik moest 20€ of 30€ betalen.
Daar zeiden ze dat de bobijn stuk was, maar wanneer de bobijn stuk gaat moeten de bougies tegelijker tijd vervangen worden. Waarom: Bobijn laat de bougies stuk gaan en andersom ook.
Ik zelf ben naar bosch in Hoboken geweest in de straat van de automobielinspectie.
Zo weet je direct wat het mankement is.

Ed1954 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Sebring of stel zelf een nieuwe vraag.