Chrysler PT CRUISER 1.6 5-SP. VAN: Blijft verschillende foutcodes krijgen

Brandstof: Benzine

Een heel vreemd verhaal over een 1.6 PT cruiser.

Klant komt met de klacht, auto houd in.
Proefrit gemaakt en decauto houdt in tussen de 2000 en 2500 tpm

Auto uitgelezen en geen fouten te vinden. Bougie’s, kabels en bobine gecontroleerd, daarbij blijken de bougie’s een doorslag te geven naar het porselijn, en in overleg met de klant deze vervangen. Proefrit gemaakt en de auto teed goed. Toch nog even een brandstofreiniger voor de zekerheid toegevoegd en de klant weer laten rijden.

Twee dagen later, klant beld op, en verteld dat er nasr het ligt terug komende schokken er nu een lampje brand ( motorlampje) Auto wederom uitgelezen, en heeft 1x een fout gemeten op de nokkenas positie sensor. Deze fout gewist, en zelf nog een lange proefrit gemaakt.

Het schokken ( ik noem het smoren) is inderdaad lugt voelbaar, en daarop diverse sensoren (map sensor) en vaccuuum klepjes (in klepdeksel) gereinigd. Tevens alle vaccuum slangen op lekkage gecontroleerd.
Auto voelde weer goed aan (niet als nieuw).

Twee dagen later, auto kreeg nu naast een brandend motormanagment lampje ook een rood oplichtende bliksum flits in het dashboard. Tevens kon er geen gas gegeven meer worden. Auto opgehaald en uitgelezen, foutcode P2103 ( gaspedaal potmeters komen niet overeen)

De signalen van de potmeters gecontroleerd en inderdaad de waardes kwamen niet overeen zoals het hoord. Potmeter 1 was netjes en het signaal van 2 was of de helft ( wat goed is) of viel geheel weg.

Kat in het bakkie ( dacht ik). Gaspedaal potmeter vervangen, fouten gewist en proefrit gemaakt. Auto reed goed maar met nog steeds een minimale hapering rond de 2500 tpm.

Een dag later, weer een brandend lampje, auto uitgelezen nokkenaspositiesensor, nu aktief.

Nokkenas positiesensor vervangen en wederom lange proefrit gemaakt. Auto liep nu echt als nieuw, niet inhouden, stotteren nix.

Ik dacht, dit hoofdstuk kan ik eindelijk afsluiten, nu net krijg ik telefoontje, uhhhh het lampje brand weer...... auto nog ff snel uitgelezen: P2108 regelmodule gasklep aandrijving.

Het lijkt mij sterk dat nu ook de gasklep kapot is, wie heeft voor mij een andere kijk op deze auto?

Remco Reo

Geplaatst door Remco Reo (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler PT Cruiser? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik weet niet waar je mee uitleest, maar de officiële omschrijving voor p2103 is:
Throttle Actuator "A" Control Motor Circuit High

Je hebt 2 foutcodes (P2103 en P2108) die beide naar de gasklep motor wijzen.
Ik zou daar eens beginnen met meten.

Remco Reo (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik lees uit met een delphi ( geen chinese immi) en die gaf bij de foutcode iig gaspedasl positie sensor als beschrijving aan.

Maar uiteraard ga ik nog een blik op de gasklep werpen. iig bedankt voor je feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.