Wie weet raad ? heb de verstuivers laten reviseren waardoor de auto enige dagen heeft stilgestaan met de leidingen van de pomp naar de verstuivers los. De tank is vol,toch lukt het niet om de brandstof bij de verstuivers te krijgen, heb verschillende accu's leeggestart, ( motor ook laten ronddraaien zonder gemonteerde verstuivers) kilometers gesleept ook zonder resultaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gaat de afsluiter op de brandstofpomp wel open?
Beste Hans, bedankt voor je snelle reaktie op mijn vraag.Kun je mij vertellen waar de afsluiter precies gemonteerd is op de pomp.
Wordt deze electrisch bediend ? Heeft de voyager een electrische
opvoerpomp tussen tank en injectiepomp ? De Voyager en de vm motor is voor mij nog helemaal nieuw, (type 2 met VM motor)
Gr.Cees
Cees,
Er zit een electrische afsluiter in de brandstofpomp meet even of er spanning op staat als het contact aan staat als dat zo is luisteren of je hem hoort tikken met contact aan en uit zetten.
Ik dacht niet dat er een opvoerpomp tussen zat.
Gr Hans
Hans,de electrisch bediende klep , verticaal gemonteerd vlak boven de 4 versluiverleidingen werkt, heeft spanning en klikt.
Boven de gaskabel, tegen de zijkant van de pomp gemonteerd, zie ik een electrische aansluiting zitten op een solenoid die een stang moet aantrekken, deze stang bediend een klep of afsluiter ? aan de pomp. Hier meet ik geen geen spanning, zet ik daar spanning via een plusdraad rechtstreeks van de accu op dan gebeurd er niets, ligt mogelijk daar het probleem ? Gr.Cees
Nee Cees,volgens mij heeft dat met vollast te maken.
Als je de afsluiter hoort klikken kan het ook nog zijn dat deze elektrisch wel werkt ,maar dat de plunjer die er in zit blijft hangen.
Als je start komt er dan wel brandstof uit de verstuiverleidingen of helemaal niets?
heeft volgens mij ook te maken met vollast, heb net wat tekeningen van brandstofpompen op internet bekeken, ik ga morgen het klepje dat je bedoeld loshalen en zien of de plunjer het doet.Als ik start komt er geen druppel uit de verstuiverleidingen, zelfs niet na kilometers slepen met de wartels op de verstuiverleidingen los, voor de verstuiverrevisie was er niets aan de hand met starten,
weer bedankt Hans voor je reaktie
Probeer ook eens met een los pompje in de retourleiding aangesloten alle lucht er uit te krijgen.
Ik bedoel hiermee een elektrisch pompje laten draaien tussen de retour dan moet alle eventuele lucht er uit komen.
Hans
De oplossing bleek simpel...op het dieselfilter, dat ergens verborgen onder de linkerkoplamp zit, blijkt een handpomp te hebben. Retourleiding op de pomp even losgehaald, paar keer pompen en ik had diesel ! Het motortje loopt weer prima.Heb nu nog een probleem op te lossen, ik heb geen toerenteller en geen kilometerteller en de accu wordt niet bijgeladen, computerprobleem waarschijnlijk, Hans bedankt voor je tips,
Mooi dat dat opgelost is.
Het toerentalsignaal komt toch uit de dynamo (W aansluiting) is er niet een stekker los gegaan van de dynamo.
Hans bij de Voyager niet heb ik mij laten vertellen, het toerentalsignaal zou van een krukassensor komen. In Landgraaf (L)weet ik een specialist in dit soort problemen, (de Cryslerdealer is mij echt te duur)daar ga ik komende week even langs. Gr. Cees
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar