close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Sebring: chrysler sebring storig code p0605 en p0700

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 autm

Auto zit in noodloop ,gaat niet verder dan tweede versn. in automaat trap . Handmatig schakelen gaat helemaal niet van 1 tot 4.
lampje brand .foutcode 0605 rom geheugen error, storing is niet te wissen.
Automaat bakolie gepeilt hier 1,6 ltr bijgevuld.
Storing is nu wel te wissen maar bij het rijden met de auto gaat na overschakelen van autmbak naar 2 gelijk het lampje weer branden.
nu echter 2 terug kerende storingen , 1 is als hierboven beschreven 0605 rom geheugen error en 2 is 0700 transmissie cotrolle systeem/incorrect functioneren.
Vraag is zou de bak beschadigd kunen zijn door het olie te kort?
Lees ook op internet een link naar de speedsensor maar teller geeft wel goed aan op daschboard.
in ieder geval denk dat de bak ecu een foutcode leest en aan de hand hiervan een singaal door geeft ook aan motomangment/lampje
Heeft er iemand ervaring mee?M.v.g. eric

Geplaatst door

gier (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0700 geeft inderdaad aan dat de MIL gezet is omdat de bak daarom vroeg.
Hoe lees je uit? Met EOBD/OBD2? Welke ecu geeft P0605 en welke P0700?

oldford 0
badge

15 jaar

Kan inderdaad alleen met eobd/obd2 uitlezen wel doet hij dat via het ingevoerde merk chrysler.
we hebben hier de uitleesapp. van autodiagnos dus wat betreft chrysler beperkt .
P0605 was er als eerste en zit vermoedelijk in het motormangment
p0700 kwam er in na de bak vullen en is dus denk van de bak ecu omdat hij hem nu wel vrij geeft.
Maar kan ook allebei in motor ecu zitten

gier 0
badge

15 jaar

Bak zet de Mil aan. Bak is ook EOBD. Dus met slechts 1 foutcode zit P0605 in de bak en niet in de motor. P0700 komt uit de motor, want de MIL wordt bediend door de motor. Klinkt alsof de bak ecu overleden is. Misschien kan een software update nog uitkomst bieden.

Je mag nooit conclusies verbinden aan de volgorde van foutcodes bij het uitlezen met EOBD. Het hoeft niet de motor te zijn die als eerste reageert.
Bij deze auto reageert dus de bak als eerste.

Welke tester gebruik je en geeft deze geen ecu aanduiding (nummers) weer bij de codes?

oldford 0
badge

15 jaar

tester is van amtech type autodiagnos 2
p0605 staat bij ecu no18
p0700 staat bij ecu no 10

gier 0
badge

15 jaar

Volgens een aanbeveling van de SAE is ecu nummer 10 tot 17 de motor.
Ecu nummers 18, 19, 1A, 1B, 1C, 1D, 1E en 1F zijn de versnellingsbak.
Is echter geen verplichting en werkt duidelijk niet bij het Can-protocol met 11-bits adressen.

oldford 0
badge

15 jaar

Volledige foutcode's zijn

P0700 = Versnelingsbak uitlezen staat een foutcode in.
P0605 = Internal TCM dus je Transmissie Controle Module is inwendig stuk.

Oplossing TCM vervangen en opnieuw inleren.

br0ns 0
badge

15 jaar

Hoe staat het met je probleem?

oldford 0
badge

15 jaar

Auto loopt weer sinds vandaag.
Het probleem zat dus inderdaad in de schakel computeur.
Er zit een gereviseerde t.c.m. in en deze is ingeleerd auto schakelt weer als een zonnetje.
Bedankt voor de reacties .
M.v.g. eric

gier 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Sebring of stel zelf een nieuwe vraag.