Mijn Chrysler heeft een hydraulische koppeling is deze koppeling zelf stellend of moet ik deze manueel afstellen.
Wanneer vervangen van de koppelingen vloeistof.
in afwachting van een reactie
alvast bedankt
Sus B
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is zelfstellend , vervangen is bij deze auto s een probleem , vaak ontstaan er problemen daarna .
Er zit op de bakcilinder een ontluchtingsnippel , en om de 2 jaar verversen zou normaal zijn.
Ontluchten van beneden naar boven geeft de minste problemen.
Bedankt voor de reactie, wat bedoel je met vervangen is en probleem???
Ik heb deze auto een halfjaar en denk dat ik de koppeling vloeistof moet verversen deze is donkerbruin aan het worden en er zitten kleine witte vlokjes in het reservoir.
Ik denk dat het langer als 2 jaar geleden is dat de koppeling vloeistof is vervangen, aangezien deze hygroscopisch is zal er wel te veel water in zitten, zo kan het zelf stellend systeem van de koppeling nooit goed zijn werk doen denk ik.
Dat wordt dus vervangen van de remvloeistof zodat de koppeling zn werk kan doen.
MVG
Sus B
10 jaar
Met gewoon pompen het verversen , geeft vaak daarna problemen , cups lek en dergelijke , zou een eazy-bleed systeem gebruiken bv.
Het zelfstellende systeem blijft gewoon werken , dit is geen apart systeem , de slag van de onderste cilinder vangt de slijtage op.
Koppeling zit erg laag en ontkoppelen gaat goed schakelen gaat soepel, er is geen slippende koppeling waarneembaar en geen andere rare geluiden in de versnellingsbak, koppeling is volgens mij nog niet versleten.
ik zal eerst is de koppeling vloeistof laten vervangen en kijken of het ontkoppel moment wat hoger komt te zitten, ik kan altijd nog de koppeling laten vervangen, deze moet makkelijk 300000 km meegaan dan kan het nog 120000 km voordat deze vervangen moet worden.
MBG
Sus B
10 jaar
Over hoelang een koppeling mee gaat is niets zeker over te zeggen .
Is van zoveel factoren afhankelijk dat je daar geen km aan kunt hangen.
Dat hij laag pakt kan duiden op lekkage , waardoor er lucht in het systeem is gekomen , controleer de cilinders op lekkage.
Men roept vaak dat een hydraulische koppeling niet is af te stellen, maar het pedaal zelf is wel degelijk af te stellen.
Dit bepaald het aangrijppunt, namelijk.
Vrij slag is belangrijk...
Duik maar eens onder het dashboard en bekijk de stift die de cilinder bediend...die is afstelbaar.
Dat klopt hans .
Wat moet je er aan afstellen dan ?
Aan Kaleido, er is geen lekkage te bespeuren!!! ik zal eerst de koppeling vloeistof eens laten vervangen, ik vermoed dat deze er al veel langer als 2 jaar in zit aan de kleur te zien.
10 jaar
Aan Hans,
moet ik het pedaal dan naar boven of beneden afstellen aangaande de vrije slag.
MVG
Sus B
10 jaar
Dat ligt aan de speling die er nu op zit...je zegt dat de koppeling erg laag zit; dan moet je wat minder vrij slag hebben.
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de koppelingvloeistof, waar zit bijvoorbeeld de aftap nippel kan deze moeilijk vinden.
Ik denk namelijk het volgende, koppelingspedaal in zijn geheel indrukken en vastzetten., daarna de aftap nippel open draaien de vloeistof eruit laten stromen totdat het systeem helemaal leeg is.
Daarna het reservoir opnieuw vullen het systeem door laten stromen totdat alle oude rest vloeistof en eventuele luchtbellen er uit zijn aftap nippel dichtdraaien klaar.
de koppeling zou nu weer moeten werken.
In afwachting van een reactie
Met vriendelijke groet
Sus B
10 jaar
Je hebt kans dat er geen ontluchtingsnippel op zit .
Zoals jij wilt ontluchten gaat zo wie zo niet , omdat de cup voorbij het compensatiegaatje zit met in getrapte koppeling.
Als de leiding met een wartel vast zit op de cilinder beneden , zou je deze iets los kunnen draaien , en zo door de zwaarte kracht de olie er uit laten lopen , pedaal in rust stand , 1 advies , zorg alstublieft dat er olie in het potje blijft zitten , eenmaal veel lucht in het systeem krijg je het er haast niet meer uit.
Als er verse olie komt , wartel vast draaien , dan het pedaal een paar keer intrappen tot je goed druk hebt , pedaal ingetrapt houden en de wartel een keer los en vast draaien om eventuele lucht er nog uit te krijgen , eventueel dit een paar keer herhalen.
Bedankt voor alle reactie's, heb ondertussen de koppeling laten vervangen het druklager was kapot, Chrysler rijd weer als vanouds.
Met vriendelijke groet
Sus B
10 jaar
Chrysler Ram Van: Wie heeft ervaring met de GEARSHIFT CABLE - CROSSOVER en de GEARSHIFT CABLE - SELECTOR.
Met vriendelijke groet
Sus B
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Ram Van of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar