Soms houd de motor in of slaat af bij accelereren, motorstoringslampje gaat niet branden.
Er is al eens een luchtmassameter vervangen maar weet niet precies hoelang geleden.
Helaas geen uitleesapparatuur voor deze auto ter beschikking.
Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstofverwarmings element niet lek ?
Anders toch uit laten lezen en brandstof regelklep controleren op werking.
Greetz br0ns
Dank je!
10 jaar
UPDATE:
Ik hoor net dat de Voyager bij normaal en rustig rijden geen problemen geeft.
Alleen als er goed gas gegeven wordt dan kan de motor inhouden of zelf afslaan, na het afslaan slaat deze gelijk weer aan bij het starten.
Misschien belangrijk om te weten.
Ik hoor het graag!
10 jaar
Dag brOns,
Ik kon niet meer reageren in de topic waar je me vorige week antwoord gaf. Ik melde dat de auto weer prima start na vervangen van het filterhuis. Echter heeft de auto nu soms een probleem met aanslaan als hij warm is. Ik neem aan dat de draden van de nieuwe stekker omkeerbaar zijn.(zelfde kleur verlengdraden).
Heb jij nog een idee?
vast goed weekend
10 jaar
Draden verkeerd om is geen probleem.
Dan zou ik adviseren om de verstuivers is uit te bouwen en te laten testen, en de rail druk te controleren.
Greetz br0ns
Dag brOns,
Ik heb de auto uitgelezen en er kwam een storing "Brandstofdruksensor kortsluiting met de +. storingscode Po193.
Vandaag deze sensor vervangen,code gewist en deze kwam niet meer terug.Dus was de sensor en niet de bekabeling.
Starte beter....ff afwachten. Volgende stap zal idd verstuivers zijn.
Ik hou je op de hoogte,
Gr Jos
10 jaar
Dag brOns,
Ik heb de verstuivers laten testen. Waren geen problemen. Morgen bouw ik ze weer in. Dan weer eens kijken. Is de branstofdruk in de rail moeilijk te meten? Of wordt deze bewaakt door de brandstofdruksensor? Na het vervangen van deze is er geen foutcode meer te vinden.
Ik las in een andere topic over het plaatsen van een opvoerpomp in de leiding(tegen terugzakken van de brandstof neem ik aan). Om dit te testen zou ik toch druk in de brandstoftank kunnen opbouwen om zo te zien of dit het euvel kan zijn. verder geen lekkages in brandstofsysteem.
Ik las ook over de brandstofregelklep. Wat is de functie hiervan en is deze uitwendig op de hogedruk pomp gemonteerd?
Alvast bedankt voor de hulp,
Jos
10 jaar
Rail druk of brandstofdruk wordt gecontroleerd door je Raildruksensor dus dat mag geen problemen geven.
Er zit op de hoge druk pomp een brandstofdrukregelklep met 3 torx boutjes die willen ook wel eens problemen geven maar dan is meestal de klacht dat je lang moet door starten. Maar hij regelt wel de rail druk.
Dag brOns,
Id,zag dat klepje al zitten. Even het stuurbekrachtigingsresevoir opzij en je kan erbij.
Denk een onderdeel van een paar tientjes. Heb je daar ook een bestelnummer van? Zal deze ook vervangen want idd het starten blijft moeilijk.
gr Jos
10 jaar
Dat klepje is duur waren eerst 450 euro ex maar dat is al weer 2 jaar geleden dat ik hem voor het laatst los heb vervangen.
dat is best prijzig. Maar als je me het onderdeel nummer geeft kan ik eens kijken wat het nu kost.
gr Jos
10 jaar
Uiteindelijk startte de auto helemaal niet meer. Bleek toch dat de common rail inwendig lek was. Nieuwe gemonteerd en alles opgelost. Ook de opvoerpomp onder de auto weer verwijdert.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar