Chrysler Grand Voyager: Koppakking Voyager 2.5 turbo diesel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: VM 2.5 td

Beste mensen.Ikk heb paar vragen over de Chrysler Voyager 2.5 turbo diesel van mijn broer.
Hij moet +/- 3 liter koelvloeistof bijvullen asl hij een ritje maakt.
Hij ziet geen lekkages en hij bouwt heel veel druk op.Slangen zijn hard en als je de dop open doe dan komt er heel veel druk uit.
Het komt vaker voor dat koppakingen kapot gaan bij deze type Chrysler.Het is een VM motor. 220 00 km

Is het moelijk om de kop te demonteren bij zo'n auto?
Kunnen de koppen gescheurd zijn?..
Kom het vaak voor?
Ik ben meer Peugeot gewend daarom al die vragen.
Bedankt alvast voor jullie antwoorden

Groetjes
Bernard

Bernard Peugeot monteur

Geplaatst door Bernard Peugeot monteur (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

JAN/DODGE (0) PRO, 16 jaar geleden

Bernard

Het is niet moeilijk.
Maar het kan zijn dat er,, een,, pakking tussen zit inplaats van,, vier,,dan moeten alle vier de koppen eraf.
gelijk laten vlakken, als dit nog mogelijk is.
ja,ze kunnen gescheurd zijn.
het komt geregeld voor.
ik zelf heb ereen gehad, met ook een vm25td ,deze heb ik pas weggedaan en had 435000 gelopen.
ik heb een maal alle vier de koppen laten slijpen en een maal alle vier vernieuwd(bij 210000)

gr Jan

Bernard Peugeot monteur (0), 16 jaar geleden

Bedankt Jan voor de info...de 4 kopen zijn er nu af,ga ze naar Bols en Koijman brengen,er zit een koppakking voor de 4 koppen inderdaad.
Laat ze vlakken en afpersen,wat kost zo kop nieuw of gereviseerd dat je weet? Zal wel duur plaatje zij...Hij heeft 220 000 gelopen....
Groetjes en bedankt voor de info Jan

JAN/DODGE (0) PRO, 16 jaar geleden

Is het al opgelost?

Bernard Peugeot monteur (0), 16 jaar geleden

Beste Jan.....Hij loopt weer de Dodge Ram Van.
4 nieuwe koppen x 275 eurosssss + koppaking,thermostat,olie,olie filter,verstuivers ringen,morgen afwerken.Warm laten lopen en dan opnieuw alle koppbouten los draaien en opnieuw vast zetten.Het is allemaal wel te doen maar ik ben er niet kapot van,italiaanse is het ook doe mij maar spaghetti is better. Gloie bougies heb ik ook vervangen,2 waren er kapot.
Bedankt voor de info...en als anderen mensen wat willen weten over de VM motor 2.5 turbo Diesel..Ik heb er wat van geleerd....
O,bij deze geen ketting maar tandwielen(gellukig maar wel)
Groetjes Jan..voor de info.Bedankt iedereen....Als ik nog kan informeren....Geen probleem.

Groetjes
Bernard

ps:koop geen Chrysler met een 2.5 turbo diesel...

Frank3137 (0) PRO, 16 jaar geleden

kopbouten natrekken ??
indien je een plaatstalen 4 laags koppakking hebt gebruikt van VM of CHrysler(orgineel verpakt)
NIET NATREKKEN, dit was alleen bij modellen 36B en 44B
die 54B en 69B hebben dat nooit gehad !!!
Hoop dat je de binnenste bouten vernieuwd hebt ! buitenste kun je hergebruiken!

JAN/DODGE (0) PRO, 16 jaar geleden

Bernard

Ik lees dat het is gelukt,goed werk geleverd.
Hoor meer van de verhalen over een vm 25 turbo diesel ,gelukkig heb ik geluk gehad met die van mij.
ik kan hem ook van binnen en buiten,heb er een gereviseerd(compleet)

gr Jan

Bernard Peugeot monteur (0), 16 jaar geleden

Beste frank...bedankt voor info,wil morgrn vroeg de kopbouten opnieuw aandraaien...Hij is vanavond mooie op temperatuur gelopen.Hij loppt perfect.Alles is nieuw..ook alle kopbouten.
Het is inderdaad zo''n dikke koppakking met verschillende lagen.Heb de aanhalmomenten van de Dealer gekregen...Hoe kan ik dan zien dat het een 54 b of 69 b is?
de beschrijving is in het engels die ik gehad heb....maar ze zeggen wel dat je een voor een los moet draaien en dan weer vast op diverse manieren...Dat moet toch kloppen dan ? Tot nu toe wel ...Wil je me bang maken of zo...het is al een hele klus zo'n Dodge ram van....Wacht op jou antwoord

Groetjes
Bernard

Frank3137 (0) PRO, 16 jaar geleden

motortype staat op tab links naast oliepeilstok *VM??B?????*
IK GA ERVANUIT:
indien je een plaatstalen 4 laags koppakking hebt gebruikt van VM of CHrysler(orgineel verpakt)!!!!!!
NIET NATREKKEN, dit was alleen bij modellen 36B en 44B
die 54B en 69B hebben dat nooit gehad !!!
alle andere merken pakkingen weet ik niks van en wil ik ook niks van weten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
middenbouten
fase 1 30N (3KG)
fase2 nogmaals na enkele minuten herhalen in zelfde volgorde
Fase3 60 graden
fase4 65 graden

buitenste bouten
fase 1 30NM (3KG)
fase 2 90 graden
KLAAR.
Nu komt een procedure die idd geadviseerd werdt maar die ik na bezoek aan revisie afdeling van VM zelf
nooit heb uitgevoerd ! is ook nooit iets mee aan dehand geweest overigens
info van mensen die over een feedback van duizenden !!motoren revisies beschikken van VM motoren zowel in automotive alsook in industrieele toepassingen genieten mijn voorkeur tegenover een "inbouwhandleiding "
De service bulletins van merk Chrysler zijn vaak gebaseerd op info van de motorenfabrikant
en dat is/was ...juist VM
Ze hebbenje waarschijnlijk geadviseerd om ze na te trekken na warmdraaien (Maximaal 20minuten)
laten afkoelen (koelvloeistoftemperatuur onder 35 graden)
vervolgens 10 middenbouten !! losdraaien (niet de 8 buitenste)
Fase 1 bout losdraaien
direct weer aantrekken met 30NM (3KG)
fase 2 65 graden
Fase 3 65 graden
let op 1 voor 1 los en weer vast trekken!!
ter controle buitenste bouten (8 stuks) met 90NM (9KG) natrekken

en als reactie op "bang maken "
wat denk je zelf als je dit nu nog eens leest? ga ervanuit dat ik er geen voor-of nadeel van heb
als jij het toch moet monteren ??profiteer van kennis en ervaring die anderen hebben ,
met dat idee is Dhr Siem Bijman toch deze site begonnen !!
en als laatste tip: monteer alleen een MOPAR oliefilter,geen ander merk !!
suc6

Bernard Peugeot monteur (0), 16 jaar geleden

Beste Frank ...Bedankt voor al je informatie. De Chrysler is nu klaar,hij loopt als een zonnetje.
Mijn broer is weer blij.
Ik heb de koppen niet opnieuw aangedraaidt .Ik heb hem aangedraaid zoals ze bij Chrysler in de werkboek gemeld hebben,ook zoals jij het zeg.dat klopt helemaal maar als je dan volg wat Chrysler zegt,laten lopen en dan een voor een opnieuw in 3 fase vastdraaien.Nee..Het is niet waar.dat hoeft inderdaad niet Het is een 54b.De koppaking is niet van Chrysler maar van de revisie bedrijf.Het is zo dikke koppaking met verschillende lagen zoals jij zeg.
Bedankt voor jou informatie ,ik heb er ook van geleerd.
Mijn reactie ''bang maken '' bedoelde ik gewoon dat ik nu zo ver was en alles dicht heb gebouwd dat er dan niet goed zal gaan met het vast draaien van de bouten.Excuses nog voor deze uitdruking.Deze site is zekker geweldig en als mensen zo elkaar kunnen helpen is dat naturlijk wel megenomen.
Ben zelf Peugeot monteur dus kan ik ook en dat doe ik ook als de tijd het toelaat mijn kennisen delen....
Groetjes frank Thx
Bernard

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.