Nu in de koude vorstdagen valt mij op dat mijn Voyager 2.5 CRD moeizaam op gang komt. Voorgloeien gaat goed, duurt alleen wat langer dan in de zomer maar dat lijkt me logisch. Startmotor draait langzaam maar stabiel rond, na 4 a 5 "slagen" van de startmotor hoor je dat de motor aan wil slaan maar dit gebeurd niet altijd. Als ik de sleutel los laat slaat de motor niet aan, geef ik iets gas dan slaat de motor wel aan. Regelmatig slaat de motor wel aan als je een aantal seconden doorstart. Als de motor aanslaat gaat dit de eerste paar seconden gepaart met een onrustig toerental en wat bonk geluiden uit de motor, zoals gezegd na een aantal seconden stabiliseert de motor en blijft dan netjes rustig stationair draaien. Dit probleem komt alleen voor bij de koude start. Auto heeft paar weken terug een grote beurt gehad en nieuwe d-riem. Tijdens het rijden zijn er geen problemen. Motor houdt niet in en er is geen sprake van uitstoot van blauwe of zwarte rook. Verder blijven er ook geen waarschuwingslampjes of wat dan ook branden.
Groeten Ronald
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat 1 van je injectoren niet meer goed is en te veel brandstof retour stuurt ik zou als ik jou was even je injectoren laten testen het komt vaker voor dat ze stuk gaan.
Ben al bij de dealer langsgeweest en die opperde als mogelijke oorzaak lucht in het brandstofsysteem. Volgens de dealer is het ontluchten een vrij secuur werkje. Ik zal eens kijken hoe de motor reageert op injectorcleaner en een aantal tanks BP Ultimate Diesel.
Heb gister de pootjes van de zekeringen en relais in de motorruimte schoongeschuurd, dit gaf geen verbetering. Als een van de gloeispiralen niet goed zou functioneren wat voor effect geeft dit dan?
Groeten Ronald
16 jaar
Hetzelfde effect,ik denk dat er daarom ook een gloeispiraal kapot is.
16 jaar
Injectoren gaan vaker stuk dan gloeistiften.
Zijn alleen wel ietsje goedkoper en zou ik dan toch als eerste controleren alvorens dure verstuivers te gaan wisselen.
16 jaar
[quote=primera p11]Zijn alleen wel ietsje goedkoper en zou ik dan toch als eerste controleren alvorens dure verstuivers te gaan wisselen.[/quote]
Dat ben ik met je eens, maar het probleem is je kan heel moeilijk bij die gloeistiften.
Het gaat er toch om dat je hetgene wat kapot is vervangt, ook al kun je er moeilijk bij.
Vreemde beredenering: ik kan er moeilijk bij, daarom vervang ik de verstuivers.
Ik zou als eerste naar de gloei installatie kijken, ligt ook het meest voor de hand.
Of je moet de ervaring hebben dat het de verstuivers zijn.
16 jaar
Ik schrijf dat hij het beste ze te laten testen komt namenlijk veel vaker voor dan een gloeistift.
Of je haalt de bovenste plastic kaper er af en je test te verstuiver of je gaat veeeeeeel meer demonteren om bij de injectoren komen.
Ik ben met je eens vervang wat stuk is.
Zijn we al weer wat verder ???
Uit het eerste verhaal, lijkt het mij dat het een van de gloeispiralen is.
Vorige week zelf ook gehad ,gelukkig voor en niet met de kerstdagen,maandag 4 nieuwe gehaald en geplaatst en het euvel is over
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar