Ik heb een voyager automaat waarvan de motor niet rond draait met starten. Meet op de 50 van de startmotor geen spanning als ik start.Komt het wel eens voor dat de sensor op de automaatbak kapot gaat.Dus dat de ecu niet meer weet in welke stand de automaat staat.Of moet ik het toch in het contactslot zoeken.
Wie kan mij verder helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien de P of N schakelaar bij de versnellingspook even doorverbinden en je weet het
Het probleem zat in de stekker van bedieningspaneel van de kachel.De massa draad was weg gebrand in een van de stekkers,is een veel voor komende storing.
20 jaar
Jammer dat ik jou bericht niet eerder heb gelezen, want ik had hetzelfde probleem, ook bij een voyager van 2000, ik kreeg van de dealer ook het advies om de stekker van het kachelpaneel los te nemen om te kijken of hij dan wel startte, ik kon geen link leggen tussen het starten en de kachel functie.
Verder geinformeerd leerde mij dat het komt omdat de kachel functie op dezelfde adres-bus zit als het startcommando, in dit geval is er iets mis met de massa van het kachelpaneel, waardoor er op de bus continu een stuursignaal en een foutmelding aanwezig is, het is dan zo druk op de bus dat het start-commando signaal er niet door komt, men noemt dit een bus overload.
Ik vind het echter wel vreemd dat een kachel-functie signaal voorrang krijgt op een startcommando signaal.
Als ik geen info van de dealer had gekregen was ik er NOOIT achte gekomen.
Ik vrees dat ons in de toekomst wel meer van dit soort storingen te wachten staan.
Daarom is het ook goed dat Michel dit bericht terugkoppelt.Prima !
Dit is een bekend nadeel met data-bus-systemen, als er 1 gedeelte storing op de bus veroorzaakt snappen de andere gedeelten de data op de bus niet meer. T is dus niet zo dat de kachel voorrang krijgt op de bus, maar simpelweg de bus onbruikbaar maakt. Vergelijk het maar met een snelweg, 1 auto lekt olie en alle andere autoos slippen daardoor op diezelfde weg.
20 jaar
hoi iedereen,
bedankt voor jullie uitleg over het systeem.
Heb zelf het zelfde gehad, alleen dan met het broertje van de chrysler, de dodge ram van. Staat ook beschreven onder dat merk.
kon er ook niet uitkomen tot er een leverancier van me de tip gaf. Schijnt trouwens ook wel vaak voor te komen dat bij deze auto's bij het niet starten de ring rond het contactslot de boosdoener is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar