Chrysler Voyager: Motor slaat koud bijna niet aan

Bouwjaar: 1993

Ben net terug van wintersport en iedere morgen of middag
met min 15 of min 3 had ik de grootste problemen om de motor te starten.
Ook boven nul problemen.
Motor is een 2.5 SE benzine.
Tijdens het starten moest ik heel lang doorstarten totdat de
accu bijna leeg was voordat hij een klap gaf.
Het was dan net een diesel van 1 naar 2 en de rest van de cylinders.
Zelfs met startether lukte het niet.
Als motor daarna maar even gelopen had was het probleem over.
Motor staat op tijd; bougies zijn goed en vonk is goed.
Vacuumslangen en dergelijke zijn ook oke.
Motor heeft 278000 kilometer gelopen
Wie herkent dit probleem.
Chris Sigmond

Sigmond

Geplaatst door Sigmond (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

noreago (0) PRO, 19 jaar geleden

misschien dat je de stappenmotor ff schoon moet maken.. tis benzine toch? 2.4 bedoel je dat toch lijkt mij :p

Sigmond (0), 19 jaar geleden

Allereerst bedankt voor je reaktie
Het is echt een 2.5 benzine.
Afgelopen week hier thuis met het koude weer ook weer problemen.
Vandaag voor alle zekerheid er toch maar weer een nieuwe verdelerkap en rotor op gezet om dit met het huidige koude weer uit te proberen of de andere verdelerkap toch ziek is.
De stappenmotor ga ik zeker nakijken, alleen een vraagje, waar kan ik de stappenmotor vinden.
Ik heb een CD rom van Olyslager en daar hebben zij het ook over een stappenmotor maar verder niets waar hij precies zit.

noreago (0) PRO, 19 jaar geleden

je moet zoeken bij het gasklephuis.. je hebt een sensor voor hoever die klep open staat en als het goed is daarboven zit de stappenmotor..die kan je der uit halen en ff borstel langs halen of gewoon met remmenreiniger.. ik hoor het nog wel.. succes.

Sigmond (0), 19 jaar geleden

Bedankt.
Dit weekend geen tijd maar a.s week ga ik het zeker nakijken.
je hoort nog

Sigmond (0), 19 jaar geleden

Vanmiddag toch nog wat tijd over en gekeken naar de stappenmotor.
Deze zit er bij mij niet in, inspuiting wordt op de een of andere manier toch anders geregelt.
Zou het misschien ook te maken kunnen hebben met mijn temperatuurzender? (kapot) regelt deze via een elektrische puls misschien ook iets?
Afgelopen zomer liep mijn temperatuurmeter telkens op tot normaal
waarna hij daarna zakte tot het punt dat de thermosstaat weer sloot.
Ik dacht dat de thermostaat kapot was en heb er een nieuwe ingezet en sind die tijd is de temperatuurmeter net een jojo.
Hij loopt op tot normaal en blijft soms een paar kilometer staan en zakt dan ook weer tot het punt dat de thermosstaat weer sluit.
Dit blijft konstant zo doorgaan.
Er zit geen lucht in het systeem en de kachel wordt ook warm.



remon9459 (0) PRO, 19 jaar geleden

hallo,
ik ken geen 2,5 benzine wel een 2,5 crd(common rail diesel) maar ik vraag me af of u een gas instalatie heeft op deze auto?en of u temperatuur meter nu nog steeds als een jojo heen en weer gaat?

greetz remon

Sigmond (0), 19 jaar geleden

Hallo Remon, ook alvast bedankt voor het meedenken.
Het is een 2.5iSE op benzine (zit geen gastank in.)
Kijk voor de gegevens op de RDW site.
Mijn kenteken is GS-PR-53

remon9459 (0) PRO, 19 jaar geleden

inweze kan het aan een hele boel dingen liggen
maar toch ff op een paar dingen letten:
brand er een motor lampje?
en doet de temperatuurmeter nog raar?
en meschien helpt het ook als je de gasklep zelf schoonmaakt
en een beetje reinigingsspul in de tank gooit(wij gebruiken meestal forte). Als hij eenmaal wel gestart is hoe loopt hij dan?

greetz remon

Sigmond (0), 19 jaar geleden

Er brand geen lampje, met zelf uitlezen via het kontaktslot ook
geen foutcode.Temperatuurmeter blijft schommelen.
Vandaag was het weer wat kouder en starte hij weer slechter.
Als hij dan net op de choke loopt is het net een handchoke die te
ver uitstaat dus echt van blub-blub-blub en niet mooi rond met een iets verhoogd toerental.
Na even gelopen te hebben loopt hij daarna als een zonnetje.

remon9459 (0) PRO, 19 jaar geleden

hallo daar,
ik geloof dat u de stappenmotor ook niet kon lezen, deze zit namelijk niet boven de klepstandsensor
bij de auto die u heeft zit deze onder de gasklep en moet je het gasklephuis demonteren en dan zie je hem zitten
meschien is het dan opgelost
kijk maar ff ik hoor het wel

greetz remon

P.S. anders zou ik hem toch even naar de dealer brengen en daar hebben ze de DRB uitlees computer of ze die er even op zetten
meschien dat ide wat vind is ook wat geadvanceerder systeem.
succes;)

Sigmond (0), 19 jaar geleden

Zaterdag ga ik dit doen, je hoort zeker nog hoe of wat.
Alvast bedankt.
Chris

Sigmond (0), 19 jaar geleden

Vanmiddag stappenmotor gevonden, helaas niet los te krijgen omdat ik eerst een paar torqueboutjes los moest halen die met geen mogelijkheid wilden loskomen. Ben gestopt omdat ik bang was dat ze af zouden breken en ik met het weekend een ander probleem er bij had.Het starten gaat met deze temperatuur weer beter,alleen
op de choke staat hij nog te rijk.Daar er over 10.000 km weer een nieuwe distributieriem in moet en met de zomer voor de deur laat ik de dealer gelijk naar het probleem kijken.Jullie in ieder geval nog bedankt voor de tips.
Chris Sigmond

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.