close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: Motor slaat niet aan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Help ! Ik ben de wanhoop nabij.

Mijn ZGAN 2.5 TDI motor slaat niet aan. Hij is voor plaatsing uitvoerig getest en liep als een trein.
Vervolgens motor in de auto geplaatst, met bij behorende computer maar nu blijkt dat de brandstofpomp geen diesel naar de motor pompt. De motor wil wel aanslaan, er is bijna aangrijpmoment, maar dan valt het stil. Waar kan dit aan liggen ?

Ik heb al een aantal dingen de revue zien passeren, maar heb er weinig kaas van gegeten.
- met oude computer doet hij exact hetzelfde; motortype en computers zijn hetzelfde
- voor de rest doet alle electronica van de auto het prima ( zowel met oude computer als nieuwe )
- zit geen transponder in de sleutel dus daar ligt het ook niet aan
- BDU sensor misschien; wat is dat, waar ligt het hoe moet dit vervangen worden ?

Kan iemand mij aub helpen, ik ben al bij 3 beunhazen, 2 dealers en 2 electronica specialisten geweest. Het schijnt geen groot probleem te zijn, maar lijkt alsof niemand mij kan helpen.

1000 X Dank alvast !!!

Geplaatst door

Greg (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kijk even of je branstof pomp het doet, je kunt het kontroleren door de brandsof leiding los temaken en dan op contact zetten dan moet er brandstof uitkomen,als dit goed is kan het je electriche afsluiter op de branstofpomp wel eens stuk zijn.

rinus100 0

16 jaar

Dank je rinus100. Er komt weliswaar brandstof uit, maar ik heb begrepen dat de pomp te weinig druk genereert, reden ? . Kan zo'n afsluiter gerepareerd worden, of moet ik een nieuwe brandstofpomp aanschaffen ?
We hebben overigens geconstateerd dat de BPD sensor niet (goed) werkt. Ik heb nieuwe bij dealer besteld. Ik laat resultaat nog weten.

Greg 0

16 jaar

ik denk dat je wel aan een andere brandstof zit het hoeft natuurlijk geen nieuwe te zijn maar repareren zal denk ik niet gaan en als de afsluiter stuk is die kun je niet maken gewoon een nieuwe.

rinus100 0

16 jaar

werkt de opvoerpomp in de tank wel? ik weet dat veel chryslers zo'n pomp hebben, maar of de voyager diesel hem ook heeft? vraag het ff aan de specialisten hier op het forum (zijn een paar echte chrysler deskundigen bij, kijk maar in de topics)

gr
peco power

Mercury 0
badge

16 jaar

We zijn eruit, hij doet het !!!

- De brandstofpomp was door de vorige beunhaas niet goed aangesloten waardoor hij 'valse lucht' trok, en geen druk opbouwde. Tevens had deze knakker kabels bij m'n contactslot geknipt en los aangesloten, (reden onbekend) met brandgevaar als resultaat. Alles netjes en goed vastgemaakt, en goed laten ontluchten door m'n nieuwe monteur, die keigoed is !

- Bovenste Dode Punt sensor was kapot, en er was met deze bedrading geknoeid. Nieuwe bij de dealer gehaald voor € 50,- en motor startte in 1 keer, loopt alsof hij nooit heeft stilgestaan.

Effe laten keuren deze week, en dan karren !!

Bedankt voor jullie hulp, ben zo blij als een kind.

Greg 0

16 jaar

Oplossing

Greg 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.