auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Voyager: Motor zuipt

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 I SE

Sinds Augustus op weg naar vakantieadres is op deautobahn het benzineverbruik ineens gestegen van 1 op10
naar 1 op 7 of 8
Het is een 2.5ISE benzine
In Januari is er bij 296.000 km een nieuwe kop op gegaan, oude gescheurt en daarna ook weer 1 op 10
In September bleek deze nieuwe kop ook weer gescheurt bij 312.000 km (heeft dealer netjes onder
garantie vervangen ).
Ik dacht dat het misschien in de gescheurde kop had gezeten maar sinds deze kop is vervangen blijft het
verbruik toch tussen de 1 op 7 en 1 op 8
Vacuumslangen en ander tussenstuk met vacuumklep gemonteerd omdat oude huis gescheurd was en de
klep er los in bungelde.
Slang voor warme lucht naar uitlaatspruitstuk is ook okay.
Zelf zit ik te denken aan de benzinepomp die teveel opbrengst geeft of een retourleiding die niet goed meer is.
Heeft iemand misschien de oplossing?

Chris

Geplaatst door

Sigmond (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vuil of verstopt luchtfilter
ontstekingstijdstip verkeerd
choke blijft hangen
emission systeem funktioneert niet goed

JAN/DODGE 0
badge

18 jaar

Hallo Jan
Bedankt voor je reaktie.
Luchtfilter is ook vernieuwd, ontsteking is na nieuwe kop ook weer afgesteld plus nieuwe verdelerkap en kabels
door dealer en choke blijft ook niet hangen.
Motor loopt verder perfekt.
Het rare is dat hij het zo maar ineens is gaan doen en helaas blijft doen.
Het zou dan misschien het emission systeem kunnen zijn.
Ga ik nakijken en anders bij de dealer laten controleren.

Sigmond 0

18 jaar

Heb je niet nog garantie op die kop want dan kan je alles onder garantie laten uitzoeken.

br0ns 0
badge

18 jaar

Goed idee, heb ik nog.
Ga dit aankaarten bij de dealer.

Sigmond 0

18 jaar

Gisteren weer moeten tanken 1 op 7,2.
Ben vandaag toch nog maar naar de dealer gegaan want dit is te gek.
Was er lekker rustig ondanks de kerst en de motor kon direkt uitgelezen worden.
Hij gaf een storing aan van de O2 sensor, kan er dus mee te maken hebben.
Hij is opnieuw op de fabrieksafstelling gereset en nu dus maar weer een tank leegrijden of het een
eenmalige foutcode was die in de computer is blijven zitten of dat hij echt kapot is.
Jullie horen nog het verloop.

Sigmond 0

18 jaar

Hoi,

ik heb een Chrysler Voyager 3.0i V6
in 2004 hadden we het zelfde probleem
we hebben het in Istanbul laten maken
er was een ontsteking exper gekomen, ik weet niet wat hij gedaan heeft maar
sinds die dag is de verbruik 1 op 14, geworden, (contine 120km/h cruisecontrol)
de acceleratie is ook toegenomen + topsnelheid heb ik nog niet geprobeerd
maar ik kwam boven de 210km/h en wil nog steeds verder
het zou meschien toch aan je ontsteking liggen

MvG

Daimler
6g72

Speed2006 0

17 jaar

Hallo,
Ik hou dit in de gaten mocht het andere niet helpen.
Vandaag 200 kilometer gereden en het lijkt er toch op dat het probleem boven water is na
het resetten van de O2 sensor (lambda).
Volgens de dealer kan het een oude fout zijn geweest die in zijn geheugen is blijven zitten.
Eergisteren vol getankt en meter staat na 200 kilometer nog stijf bovenaan, ik ben benieuwd.

Sigmond 0

17 jaar

De laatste weken alleen maar in de stad korte ritjes gereden, dus veel op zijn choke.
Tank was vandaag leeg en maar weer getankt.
Nu met alleen maar stadsritten kwam het verbruik na het resetten uit op 1 op 9.
Probleem heeft dus in de storing gezeten die op de 1 of andere onverklaarbare manier in de
computer was blijven hangen.

Sigmond 0

17 jaar

je heb dus ong. 680km mee gereden met volle tank

ik heb ook een vraagje, ik heb een 3.0i voyager
binnenstad verbruikt hij echt enorm maar op de snelweg verbruikt hij als een diezeltje, 1 op 14
is dit normaal of heb ik ook een storing

Daimler

Speed2006 0

17 jaar

580 kilometer gereden toen pingelde het alarm, dan zit er nog plus minus 10 liter in.
Dit klopte want er ging 65 liter in.
Een 3.0 weet ik niet.
Ik heb een kennis en die had een 3.5 en die luste ook wel wat, ook op de grote weg.
Kijk eens in je display of hij een storingscode aangeeft.
Dit kun je zelf met je kontaktsleutel controleren door deze binnen 5 seconden te verdraaien
aan-uit-aan-uit-aan.
Het check engine lampje gaat nu in 2 gedeeltes knipperen.
Tel de eerste keer hoeveel keer, hij stopt even en dan weer tellen hoeveel keer dit is de code
Daarna knippert hij nog twee maal 5 keer (55) dit is einde code.
Knippert er niets zit er geen storing in.

Sigmond 0

17 jaar

al een nieuwe o2(lamda)sensor geprobeert? zoniet deze orgineel halen! lamdasensor kan een verkeerde waarde afgeven aan de motercomputer

nick5star 0
badge

17 jaar

Ik heb nog een goede liggen die uit een kapot spruitstuk bij me gekomen is en ga deze over een week
monteren omdat ik komende week geen tijd heb.
Het nieuwe spruitstuk heb ik toen compleet met sensor laten vernieuwen maar na 50.000 km dus
waarschijnlijk toch bijna einde oefening.

Sigmond 0

17 jaar

gewoon nieuwe sensor monteren wel opletten met eruit draaien of er geen draad meekomt anders komt er een nieuw spruitstuk bij!!

nick5star 0
badge

17 jaar

Weet ik, ze willen ook nog wel eens afbreken

Sigmond 0

17 jaar

Vorige week geprobeerd de sensor er uit te halen want storingscode gaf toch weer de sensor aan wagen ging ook weer 1 op 7,2 gebruiken, natuurlijk had je daarvoor weer een half open ringsleutel voor nodig die ik niet heb.
Aangezien deze toch ook weer prijzig is heb ik vandaag een afspraak bij de dealer om er een nieuwe in te laten zetten, arbeidsloon is haast het zelfde als een nieuwe sleutel dus mogen zij het doen.
Ga dan maar weer testen maar het moet dan toch wel goed zijn lijkt mij.
Wordt vervolgt.

Sigmond 0

17 jaar

als je uitlaat een lek heeft kan de o2 sensor ook een verkeerde waarde afgeven.
ook als je PCV slangen niet goed zijn (scheurtjes ed) als je EGR niet goed is kan hij diezelfde storingscode geven (door verkeerde brandstof verhouding word je o2 waarde hoger of lager).

mekotech 0

17 jaar

Uitlaat is niet lek en slangen ook niet, EGR is nog niet naar gekeken.
Donderdag is er een nieuwe sensor in gegaan en ben nu bezig kilometers te maken.
Heb er al weer 450 kilometer opzitten en zo te zien op de meter loopt hij zuiniger.
Hoeveel precies zie ik wel als ik weer ga tanken.

Sigmond 0

17 jaar

als ik dit lees denk ik dat ik vlug ook eens een afspraak ga maken om mijn wagen af te lezen voyager 11/2001
2.4l 16V SE max 480km met volle tank????

candyman 0

17 jaar

Vandaag 66 liter getankt na afgelopen week 630 kilometer gereden te hebben met ook wat stadswerk en
vrij veel file op de rijksweg is omgerekend dus 1 op 9.5
Moet met alleen grote weg dus weer 1 op 10 rijden.
Probleem bleek dus lambda sensor te zijn.
Sensor was niet goedkoop Euro 104,75 ex btw maar is op deze manier weer snel terugverdiend.
Ik zou hem als ik jouw was dus ook maar snel uit laten lezen want ik denk dat dit dus ook de sensor is.
Als hij er in gezet wordt kun je er op wachten.
Motor moet natuurlijk wel eerst afkoelen maar na een uurtje ben je weer weg.
De dealer waarschuwt wel dat de draad van het uitlaatspruit beschadigt kan raken.

Sigmond 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.