Chrysler Grand Voyager: motorcode lampje gaat branden

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.4i

Het motorcode lampje is eerst af en toe gaan branden, heb de auto uit laten lezen bij de chrysler en die geeft als storing misvonken in de 1ste cillinder.Bougies en kabels vernieuwt maar het probleem komt na een week terug eerst brandt het lampje soms maar na 2 weken brandt deze contstant. Als de motor koud is loopt die een minuut onregelmatig en loopt dan als een zonnetje. Omdat de storing ook op benzine is denk ik dat het een probleem is die niks met het gas te maken kan hebben. Ik heb de gasslangen al van positie verwisselt op het verdelerhuis, bougies en kabels vervangen maar het probleem blijft. Wie kan mij helpen??

robertverbeek

Geplaatst door robertverbeek (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

12panneman (0), 16 jaar geleden

hoi
ik heb een eensgelijks probleem.
wij hebben een voyager van 2003
ook een 2.4 op g3
en die stottert rond een toerental van 2000 toeren
en ook het motorcode lampje brand
hij stottert ook een beetje op benzine maar niet zo erg als op gas
na uitlezing geeft hij aan dat cilinder 4 een misvonk krijgt
ze hebben de bougie de kabel en de bobine waar de bougiekabel aanzit al vervangen.
het helpt nog steeds niet.
weet iemand wat dit kan zijn?

br0ns (0) PRO, 16 jaar geleden

Lambda waardes goed ? dit is uit te lezen met uitlees apparatuur ? Werkt de stappen motor wel goed ?

FreeBee (0) PRO, 16 jaar geleden

Controleer de klepspeling eens, volgens mij geeft hij een missfire omdat in cylinder 1 de kleppen niet goed meer sluiten door op gas te rijden.

Mvg FreeBee

br0ns (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=FreeBee]Controleer de klepspeling eens, volgens mij geeft hij een missfire omdat in cylinder 1 de kleppen niet goed meer sluiten door op gas te rijden.

Mvg FreeBee[/quote]
Voyager 2,4 van 2002 heeft hydrolische klep stoters. Dus dat gaat niet op

bas 1966 (0) PRO, 16 jaar geleden

het probleem op gas en bij de vierde cilinder heb ik een keer bij de hand gehad dit bleek uiteindelik vervuilin in het gas verdeelhuis te zijn EGI
let vooral op de sleuven in het huis deze zat bij mij op de vierde cilider verstopt
succes Bas

timmers76 (0) PRO, 16 jaar geleden

missfires kunnen ook een andere oorzaak hebben dan de onsteking.bv.slechte brandstof,brandstofpomp,injectoren,onderdrukprobleem,...Als de bougies en onstekingsmodule al vervangen zijn zou ik zeker eens richting brandstof gaan kijken.

Frank3137 (0) PRO, 16 jaar geleden

of bij begin beginnen :
compressie meten
lektest (waarschijnlijk een niet goed sluitende klep door inbranding?)
lpg is een alternatieve brandstof ,na 150.000 km zijn klepzittingen/kleppen
vaak gewoon weggebrand

Voyagerfan (0), 16 jaar geleden

In heb een Voyager 2,4i automaat op LPG G-3 van 2003, ook bij mij brandt zo nu en dan het motordiagnoselampje ineens. Gaat tot nu toe telkens vanzelf weer uit. Uitgelezen kodes zijn P 052,2 en P 048,0.
Volgens mijn garage kan het geen kwaad, maar ik ben er niet gerust op.
Kan iemand me vertellen wat die kodes betekenen en wat ik eraan kan doen?

Frank3137 (0) PRO, 16 jaar geleden

P0522 Oil Pressure sense low = oliedrukzender +(inkomend) onder acceptabel voltage
vaak een oorzaak van corosie in stekker !!
P0480 nooit gezien,geen info in mijn archief
suc6

gamgra (0), 16 jaar geleden

Voor wat het waard is...

Mijn 2007 3.3 Grand Voyager had... 10 maanden lang eenzelfde stotter tussen 2000 en 2300 toeren, de wagen is uitgerust met een G3 VSI systeem van PRINS.

Na verschillende controles voor mogelijke inbouwfouten en/of parameters en het opnieuw afstellen met de speciale computer, bleef het probleem zich soms voordoen, ook het motor managment lampje ging soms branden.

Op een dag is de inbouwer samen met mij een eind gaan rijden, met aangekoppelde computer waarin een speciale Prins software, gelukkig voor hem, en mij, deed het probleem zich een aantal malen voor.

Na terugkomst in de werkplaats heeft de inbouwer de Prins helpdesk gebeld, na controle van alle parameters en het uitlezen van de software werd geadviseerd om de verdamperdruk iets te verhogen van de standaard 2.1 bar naar maximaal 2.4 bar, dit bleek de gouden tip te zijn.

Dit voorgaande kan echter alleen uitgevoerd worden met door Prins beschikbaar gestelde software omdat door de drukverhoging ook andere parameters opnieuw ingesteld moesten worden.
Naar het schijnt is de verdamperdruk afhankelijk van het type injectoren dat gebruikt wordt, er zijn schijnbaar enkele verschillende types injectoren.

Intussen kan ik melden dat mijn systeem voorbeeldig werkt.
Ton

Voyagerfan (0), 16 jaar geleden

Hallo Ton,

Hartelijk dank voor je reaktie.

Had je er ook een foutkode bij, misschien?

Bij mij is alleen P 0480 nog aanwezig.

Gezien het feit dat Prins mijn auto een aantal weken retour heeft gehad om het LPG-systeem af te stellen, in 2006, lijkt de kans dat er nu alweer iets mis is, niet zo heel groot. Maar ik zeg nooit nooit.....


[quote=gamgra]Voor wat het waard is...

Mijn 2007 3.3 Grand Voyager had... 10 maanden lang eenzelfde stotter tussen 2000 en 2300 toeren, de wagen is uitgerust met een G3 VSI systeem van PRINS.

Na verschillende controles voor mogelijke inbouwfouten en/of parameters en het opnieuw afstellen met de speciale computer, bleef het probleem zich soms voordoen, ook het motor managment lampje ging soms branden.

Op een dag is de inbouwer samen met mij een eind gaan rijden, met aangekoppelde computer waarin een speciale Prins software, gelukkig voor hem, en mij, deed het probleem zich een aantal malen voor.

Na terugkomst in de werkplaats heeft de inbouwer de Prins helpdesk gebeld, na controle van alle parameters en het uitlezen van de software werd geadviseerd om de verdamperdruk iets te verhogen van de standaard 2.1 bar naar maximaal 2.4 bar, dit bleek de gouden tip te zijn.

Dit voorgaande kan echter alleen uitgevoerd worden met door Prins beschikbaar gestelde software omdat door de drukverhoging ook andere parameters opnieuw ingesteld moesten worden.
Naar het schijnt is de verdamperdruk afhankelijk van het type injectoren dat gebruikt wordt, er zijn schijnbaar enkele verschillende types injectoren.

Intussen kan ik melden dat mijn systeem voorbeeldig werkt.
Ton[/quote]

diederikregina (0), 16 jaar geleden

Ik heb een Voyager 3.3 liter (bwj. 2003 / lpg G3) en zins een tijdje brand het motorcontrolle lampje zo af en toe, echter de laatste tijd brand deze steeds vaker en komt er een motorstoring bij.
het probleem komt alleen voor als de motor op bedrijfstemperateur is en lang niet altijd.....
De moter stotterd boven de 2000 toeren het lijkt wel of de motor geen brandstof of geen vonk meer krijgt. het probleem doet zich voor op zowel G3 als Benzine.
als ik het gas los laat gaat weer iets beter.
De upper lapdasonde en de accu zijn reeds vernieuwd, echter dit helpt niks.
Volgens de dealer moet ik de computer vernieuwen...... maar heb ik toch mijn vraagtekens bij kan iemand mij helpen?

Groeten Diederik.

Voyagerfan (0), 15 jaar geleden

Jongens, ik heb nog altijd hetzelfde probleem. Motordiagnoselampje brandt regelmatig met kode P0480, ook direkt na resetten bij de dealer en niemand lijkt een oplossing te hebben. Lampje brandt zowel op benzine als op LPG. Bijkomende en door storingskode veroorzaakte ( - heeft te maken met niet-inschakelende 2e trap koelfan?)narigheid is dat de motor in file na langere rit onder vollast ( vol beladen bij lange autobaanrit ) veel te warm wordt.

Wie kan me verder helpen?

gamgra (0), 15 jaar geleden

@Voyagerfan,

Wat die fout-code P0480 betreft:
Het volgende heb ik gevonden in een lijst met Chrysler Foutcodes,

P0480 = cooling fan nr,1 control circuit.
"An open or shorted condition in the low speed radiator fan relay control circuit"

In je bericht spreek je over de tweede trap koelfan, volgens deze lijst is dat fout code P0481.
Ik zou beginnen met het nakijken van de relays en de bedrading naar Fan nr. 1 , verder het gehele circuit vanaf de temperatuur voeler/switch.

Ton

Voyagerfan (0), 15 jaar geleden

Hartelijk dank voor alle reakties. Helaas was de winnaar er niet bij, maar Ton, je was wel erg warm!!!
Na wederom een langdurig oponthoud bij mijn garage is, in nauwe en overigens geheel belangeloze samenwerking met de Chrysler-dealer, de kabelboom gestript waarbij bleek dat er een stukje kabel over een lengte van een centimeter of 10 gescheurd was. Dit gedeelte maakte, o.a. door vocht, telkens kortsluiting wat betreffende foutkode veroorzaakte. Inmiddels is het stuk kabel vervangen en rij ik storingsvrij!!!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.