Chrysler Grand Voyager: motormanagement storings lampje blijft branden.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.3 v6

hoi,

motormanagement storings lampje blijft branden.
De Chryslerdealer zei dat de lamdasonde stuk was. deze is vervangen maar het motormanagement lampje blijft maar branden.

groet ,Iwan

Iwankenneth

Geplaatst door Iwankenneth (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Zijn de foutcodes gewist na het vervangen van de sonde? Zo nee, dan klopt het dat de lamp nog brandt.
Weet je welke foutcode er exact kwam, liefst met nummer? Welke wordt er nu uitgelezen?

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

Hi Chrysler dealer belde net.
er bleken wat draden los te hangen on der de motorkap.
Ze hebben inderdaad de foutcodes gewist en de dradenzooi aangepast. Er hing een alarm aan die slecht was aangesloten.

Oldford bedankt voor je snelle reactie.
Morgen haal ik de auto op en hoop ik wat meer te kunnen vertellen over de (opgeloste) problemen.

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

Helaas, vanochtend starten ze de auto en lampje ging weer branden.
Morgen zetten ze er een nieuwe computer in.
En kijken ze of dit de storing oplost. Anders weten ze het ook niet meer.

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je de nummer(s) van de foutcode(s) plaatst, dan kan misschien iemand er nog wat van zeggen.

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

Hi Oldford,

ik kan nu helaas geen foutcodes doorgeven omdat ik deze niet heb. De dealer heeft hem uitgelezen.
Zij zeggen dat de eerste foutcode te maken had met de lambdasonde. Deze is vervangen. Maar storingslampje ging na een tijdje aan.
Ze zeggen nu dat het aan de computer ligt van de auto. Maandag bellen ze iemand die een 2e hands computer heeft. Deze gaan ze dan inbouwen en hopen ze dat het euvel verdwenen is. Geen garantie dus dat het euvel word opgelost.
Ben al 700 euro lichter en(nog )geen stap verder.

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb je de dealer al om die foutcodes (nummers) gevraagd? Gewoon opbellen en er om vragen.
Zonder die nummers is het zo goed als onmogelijk om er iets zinnigs van te zeggen.

Ecu's kunnen kapot, maar dat is meestal de laaste stap die je neemt.
Wat gaat er gebeuren als die 2e hands computer geen oplossing biedt?
In ieder geval geen kosten voor de vervanging van de computer, toch?

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

We hebben de auto niet bij deze dealer gekocht. Dus ik moet gewoon betalen voor alle onderdelen.?
Ik ben naar de Chrysler dealer gegaan omdat de man waar ik de auto heb gekocht zei dat er geen storing was terwijl het lichtje aan was. Dus daar had ik geen vertrouwen in. Ze hebben de accu verwisselt en vertelden me dat er geen storing meer was. De volgende ochtend dus helaas wel heb toen de chrysler dealer gebelt.
Ik heb de auto pas een maand en ga nu het traject in dat ik van de koop af wil zien of een te gemoetkoming in de gemaakte kosten na de koop.. Ik wil de ecu wel laten vervangen want wie weet helpt het.
Ik zal morgen naar de garage bellen voor de foutcodes.
Bedankt voor je aandacht Oldford!

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

foutcodes

p0562
p0132

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

P0132 - O2 Sensor Circuit High Voltage Bank 1 Sensor 1 Zie: http://dtcsearch.com/P0132/
Chrysler zet de code pas als het signaal van de lambdasonde boven de 1,5 volt komt.
Dat is een kortsluiting in de bedrading, de sensor zelf kan dat niet produceren.
Is misschien interessant om te weten HOE hoog dat signaal wordt en wanneer.
Voltage meten aan de buitenkant en dan vergelijken met wat de ecu denkt te meten.

P0562 - System Voltage Low
Voedingsspanning is te laag. Slechte verbinding, slechte dynamo, hoog stroomverbruik, slechte accu, etc.
Kwestie van spanning meten op een paar punten en vergelijken met de uitgelezen waarde van de ecu.

Ik kan niet zien wat er allemaal gemeten is, maar ik zou er niet zo maar een andere ecu inzetten.
Stel dat deze inderdaad defect is, dan is er een risico dat ecu #2 ook sneuvelt als je het contact aan zet.
Dan kun je beter deze ecu in een andere auto proberen, dan is er geen risico.

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

Hoi Oldford,

wederom bedankt voor je reactie.
We hebben inderdaad besloten om de ecu niet te wisselen. Onder andere door jouw advies.
Vanochtend startte de auto helemaal niet. Bleek de accu leeg te zijn. Hadden ze niet opgelet bij de chrysler dealer.
Motorkap open gehad. Zie ik nog steeds allemaal losse draden hangen 2 draden met puntjes zonder isolatie hingen tegen de binnenkant van het motorhuis aan.
Ik heb ze zelf maar ingepakt met tape. Ik ben hevig teleurgesteld in de chrysler dealer. dat ze dat niet even gedaan hebben. Na 700 euro reparatie kosten.

Het motorstorings lampje is echter nu even weg. Nadat de buurman me hielp opstarten met kabels. Resette de auto zichzelf? Ik heb rond 40 kilometer gereden. Lampje bleef uit. Maar morgen even afwachten want meestal na een dag gaat het lampje branden.

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

oh,
Ik stap net in de auto en ik hoorde een toontje gaan en ja hoor , Lampje aan...
Mag ik jouw een foto opsturen van wat draden? er zitten ook zekeringen tussen!
groet,
iwan

br0ns (0) PRO, 11 jaar geleden

Ze hebben de verkeerde sensor gemonteerd in het spruitstuk! Ik weet het zeker in dit bouwjaar zijn er namelijk 2 sensoren leverbaar. De dealer moet controleren welke er in zit en deze dan bestellen. Het probleem is namelijk dat deze sensor een net iets andere waarden aangeeft dan waar de computer op rekent. De sensor werkt namelijk wel gewoon en regelt ook maar alleen in opwarm fase is dit signaal anders.

Greetz br0ns

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

br0ns
Bedankt voor het meedenken en het antwoord. Hopelijk is dit het probleem.
Mijn garage is momenteel gesloten ivm vakantie. Dus ik moet een weekje wachten.
Mijn accu loopt ook constant leeg trouwens.

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

Iets wat ik me afvraag is of de lambda sonde echt stuk was.

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

Spruitstuk sensor wisselen is dat veel werk?

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

Ja sorry ik ben maar een leek:

Ik heb dus 2 problemen :

Elektrische problemen.

motorstorings problemen eventueel andere spruitstuk sensor.

even voor mezelf op een rijtje zetten.

Iwankenneth (0), 11 jaar geleden

De accu blijft leeglopen.
Hij trekt 2 ampère. We zijn zelf op zoek gegaan en nu blijkt als we de iod zekering eruit trekken de accu nog maar 0,2 ampère gebruikt. Dus de iod trekt 1,8 ampère.

We zitten nu te denken om een schakelaar te maken om de accu uit te schakelen. Maar dit als laatste redmiddel.gebruiken

br0ns (0) PRO, 11 jaar geleden

IOD is je transport zekering. Hier zit onder anderen je radio aan centrale portier vergrendeling.

Greetz br0ns

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.