Wie o wie weet meer van het volgende probleem.
motor 2,5 liter turbo diesel met 300.000 km.
Stoterstang naast tuimelaar geschoten. Nieuwe stoterstang gemonteerd, vervolgens 2 maanden later motor slaat af bij wachten voor verkeerslicht. Starten geeft alleen ratelend geluid.
Distributiedeksel gedemonteerd, tot mijn verbazing tandwiel oliepomp, welke uit twee delen bestond ( gedempt door springveer en dunne tandwielplaat ) mist op een stuk zijn tanden.
Wie kan mij meer over dit fenomeen vertellen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is een bekend probleem bij die motoren. Komt regelmatig voor dat alle tandwielen in de soep lopen en dus einde motor. Enige oplossing is alle tandwielen vervangen maar of dat de kosten nog waard is?
komt inderdaad meer voor, meestal begeeft de ketting het als eerste. De reparatie is niet zo heel erg ingrijpend, bij de Chrysler dealer zijn complete sets te koop voor reparatie, compleet met tandwielen, ketting, gewijzigd model distributiekappen etc. Prijs valt mee, is ook nog te over wegen voor een motor met 3ton gelopen. Voordeel bij deze motoren is dat de kleppen loodrecht boven de cilinders zitten, en bij contact tussen zuiger en klep slechts de stoterstangen krom gaan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar