Chrysler Stratus: problemen automaat

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,5V6

Wie kan mij helpen,

Wij hebben vorige maand een occasie auto gekocht en krijgen nu problemen met de automaat.
Garantie zit er niet op, ik heb deze gekocht op ebay.
Het probleem:
Bij koude motor schakelt hij normaal, eenmaal dat de motor warm is gaat hij in noodloop.
Terug starten gaat alles OK voor een paar kilometer, daarna opnieuw hetzelfde probleem.
Soms op de autosnelweg houdt hij ineens in en krijg je een bonk maar bij gas geven rijdt hij terug normaal.
We hebben hem laten uitlezen bij een officiele chrysler garage daar zeiden ze ons dat er nieuwe sensoren in moesten.
We hebben dit dan ook gedaan maar het probleem blijft hetzelfde.
Terug naar de garage, ze hebben naar de auto zelfs niet meer gekeken en zeiden ons dat het de platen zijn die beginnen warm worden en beginnen schuren.
Ze zeiden ons dat ze een occasie automaat wilden steken voor 3500 euro.

Zou het niet iets anders kunnen zijn?
Ik heb al veel forums bekeken en soms verwijzen ze ons naar vervuilde stekkers of PRNDL switch.....
Zou hij echt kapot zijn of moet ik nog iets anders ondernemen?

caro 4

Geplaatst door caro 4 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Stratus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

caro 4 (0), 13 jaar geleden

Nogmaals info via de telefoon gevraagd aan een garage die enkel automaten reviseert en daar zeggen ze dat het de koppelomvormer zou kunnen zijn.
Kan dit, ik heb enkel schrik om er honderden euro's aan te hangen met als resultaat dat het toch dit niet is.

jvr (0), 13 jaar geleden

Caro,

Ik had begrepen dat je de prndl-switch ging proberen. Nu ik dit lees zou ik de computer van de transmissie uit laten lezen door garage/dealer (als dat nog niet gebeurt is). Dan kan er met meer duidelijkheid gezegd worden wat er aan de hand kan zijn. Zomaar alle sensoren vervangen hoeft niet te betekenen dat het probleem wordt opgelost, maar wel dat het zonde van het geld is als het iets anders blijkt te zijn.

Bij mij kwamen destijds de volgende storingscodes voor:

DTC 39 (gear ratio error)
DTC 46 (3-4 abort shift)
CVI 141 (“Clutch Volume Index” is te hoog, zou tussen 100 en 120 moeten liggen volgens de dealer): Overdrive versleten


Ik heb hem toen zelf naar een bedrijf gebracht (okt 2007), die hebben hem gereviseerd voor 1500 euro met 6 mnd garantie. Werkt nu nog steeds goed.


Mvg,
Jvr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Stratus of stel zelf een nieuwe vraag.