Mijn 300C (126.000 km) heeft al een tijd last van gekloink in de voorwielophanging bij het rijden over drempels of slecht wegdek. Bij mijn garage zijn eerst beide stuurkogels vervangen. Daarna was het geluid wat minder. Vervolgens zijn beide stabilisatorstangen en rubbers vervangen. Het geluid is nu nog wat minder geworden maar nog steeds niet weg. Met name bij het oprijden van een drempel hoor ik het goed. De monteur vermoed nu dat er speling in het stuurhuis zit maar weet het niet zeker. Vervangen van het stuurhuis schijnt zeer kostbaar te zijn, dus zomaar vervangen lijkt me geen goed plan. Wie heeft ervaring met deze klachten en/of kan me helpen met een juiste diagnose?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de voorste draag arm goed? Bovenste Fusee kogel ? Onderste Fusee kogel ?
Dit zijn ook delen die hier bij horen en problemen kunnen geven.
Greetz br0ns
Hallo Brons,
Oke dat is een goede tip, ik zal dit navragen bij de garage, die gaat er volgende week weer naar kijken.
Groeten,
Lange Hans.
13 jaar
hey hallo,ik heb ook een chrysler 300c uit 2006 ik heb het probleem ook had speling op bijna alle
fuseekogels onderste middelste en bovenste en stuurkogels buiten en stuurstokken en nog steeds gebonk nu moet ik dus me stabilisator rubbers vervangen en me stangen dat ga ik maandag bestellen en dan maar
hopen dat het eindelijk weg is word er loco van.als het je onderste fuseekogel is moe je het nie bij de chrysler dealer
bestellen want daar worden ze compleet met wielnaaf vervangen ze zeggen dat ze het nie los verkopen maar goed zoeken dan krijg je ze wel verschil is maar 1050 euro het is alleen een klote klus om ze te monteren.
groeten bert
13 jaar
Mijn garage heeft de hele wielophanging links gedemonteerd. Van twee draagarmen zijn de rubbers versleten en een van de fuseekogels. Morgen worden de twee draagarmen (incl. rubbers en kogels) vervangen. Het probleem schijnt veel voor te komen bij de 300C die als taxi heeft gediend, maar dat geldt bij mij niet. Misschien heeft de eerste eigenaar er veel drempels mee beklommen?
13 jaar
Mijn auto rijdt nu weer goed. In totaal zijn vervangen:
- stuurkogels links en rechts
- stabilisatorstangen/rubbers links en rechts
- twee draagarmen links
Daarna nog uitgelijnd.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
13 jaar
hallo,dat goed nieuws dat ie weer rijd zonder het gebonk nu is het weer een fijne auto.
bij mij hetzelfde,bij mij waren dus ook de reactiearm rubbers.heb ook gelijk de reactiestangetjes vervangen hij rijdt weer als een nieuwe.op alle fuseekogels zaten speling maar dat gebonk kwam
dus uiteindelijk bij de reactiestang vandaan,hoop gedoe als je niet meer naar de dealer gaat vanwege
de vertrouwen wat ik in ze heb.
groeten bert
13 jaar
mooi zo...allebei bedankt voor de feedback.
[quote=bertje070]hallo,dat goed nieuws dat ie weer rijd zonder het gebonk nu is het weer een fijne auto.
bij mij hetzelfde,bij mij waren dus ook de reactiearm rubbers.heb ook gelijk de reactiestangetjes vervangen hij rijdt weer als een nieuwe.op alle fuseekogels zaten speling maar dat gebonk kwam
dus uiteindelijk bij de reactiestang vandaan,hoop gedoe als je niet meer naar de dealer gaat vanwege
de vertrouwen wat ik in ze heb.
groeten bert[/quote]
Ik zou zeggen: Bert, zoek een goede mercedes specialist, die redt zich met deze amerikaanse mercedes ook wel..........
gr
Peco power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300C of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar