Betreft Voyager 2.4 SI met ca 180.000 km op teller. Heeft een NECAM G3 LPG installatie, en start goed bij koude motor, maar nadat deze overschakelt op LPG slaat hij meestal af, of loopt zeer onregelmatig tijdens het stationair toerental. Tijdens het rijden gaat de wagen horten en stoten. Na 1 á 2 minuten is dit voorbij en loopt de wagen prima. Als auto enkele uren stilgestaan heeft komt dit probleem NIET voor, dus de rest van de dag zijn er geen problemen. Op benzine loopt de wagen bij koude motor normaal. Mijn vermoeden bestaat dat er een temp sensor aanwezig is die niet juist werkt. Is mijn vermoeden juist en waar kan ik deze sensor dan vinden, en evt. overbruggen om de storing te overbruggen/omzeilen?
Geplaatst door Mari (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
webro11935 (0) PRO, 18 jaar geleden
heb je de druk al laten afstellen van de verdamper
gr paul
hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden
Als je goed op de schakelaar let, dan zul je zien dat er een oranje led aanwezig is die ook rood kan knipperen. Tijdens het rood/oranje knipperen loopt de motor nog op benzine maar het systeem is bezig de overschakeling naar gas voor te bereiden. Mijn vraag is; begint de motor al onregelmatig te lopen als de afsluiters ingeschakeld worden maar het ledje nog rood/oranje knippert?
Mari (0), 18 jaar geleden
De motor begint pas onregelmatig te lopen als het rood/oranje lampje niet meer knippert, dus als de motor geheel op gas loopt. Je hoort dan ook het relais/afsluiter reageren (in of uit slaan) waarna het probleem zich voordoet.
hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden
Ik zou zeggen verdeelhuis reinigen en de verdamperdrukken afstellen. Ook meteen de vacuumslang van het inlaatspruitstuk naar de verdamper en mapsensor controleren op scheuren en of de slang door olie zacht geworden is.
Mari (0), 18 jaar geleden
Het verdeelhuis blijkt onlangs al vernieuwd te zijn. Wagen gaat midden van de week naar LPG specialist, en hopelijk is verdamper afstellen afdoende.
hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden
Welke specialist?
Mari (0), 18 jaar geleden
plaatselijke (erkende)NECAM deaeler/inbouwstation.
hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden
welke is dat dan???????
Mari (0), 18 jaar geleden
Auto Speciaal Uden!!
hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden
erkent??? door wie dan? staat niet vermeld op de site van Teleflex GFI
hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden
Overigens heb ik een soortgelijke storing de afgelopen weken tweemaal meegemaakt. Blijkt de verdamper gas te lekken over de vacuum aansluiting. Nieuwe verdamper kost 188.00 euro ex btw en montage.
Mari (0), 18 jaar geleden
Klopt! dit wordt mij ook verteld. er vloeit gas vanaf de verdamper via de vacuumslang naar het inlaatspruitstuk.
prijsopgave verdamper Necam EGI VG 392 238.24 ex BTW en montage. Inmiddels heb ik vernomen via AskAnOwner.nl dat er toch rep. sets in omloop zijn dia ca ¤ 45.- kosten. Ik ben momenteel serieus aan het overwegen om dat te doen, ofschoon ¤ 188.- ook wel een prijs is waarvan ik zeg: loont het de moeite om zelf een nieuw set te monteren, want ik dank dat je het wel vaker gedaan moet hebben. Maar ja voor ¤ 45.- kan ik ook de proef op de som nemen.
hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden
Wat jij niet weet en de aanbieder wellicht ook niet is dat de verdamper fabrieksinstellingen heeft die helaas alleen door Teleflex bewerkstelligd kunnen worden. Maar ja hoeveel risico loop je voor 45 euro?