close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: Slaat af op LPG bij koude motor.

Bouwjaar: 1998

Betreft Voyager 2.4 SI met ca 180.000 km op teller. Heeft een NECAM G3 LPG installatie, en start goed bij koude motor, maar nadat deze overschakelt op LPG slaat hij meestal af, of loopt zeer onregelmatig tijdens het stationair toerental. Tijdens het rijden gaat de wagen horten en stoten. Na 1 á 2 minuten is dit voorbij en loopt de wagen prima. Als auto enkele uren stilgestaan heeft komt dit probleem NIET voor, dus de rest van de dag zijn er geen problemen. Op benzine loopt de wagen bij koude motor normaal. Mijn vermoeden bestaat dat er een temp sensor aanwezig is die niet juist werkt. Is mijn vermoeden juist en waar kan ik deze sensor dan vinden, en evt. overbruggen om de storing te overbruggen/omzeilen?

Geplaatst door

Mari (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de druk al laten afstellen van de verdamper

gr paul

webro11935 0
badge

19 jaar

Als je goed op de schakelaar let, dan zul je zien dat er een oranje led aanwezig is die ook rood kan knipperen. Tijdens het rood/oranje knipperen loopt de motor nog op benzine maar het systeem is bezig de overschakeling naar gas voor te bereiden. Mijn vraag is; begint de motor al onregelmatig te lopen als de afsluiters ingeschakeld worden maar het ledje nog rood/oranje knippert?

De motor begint pas onregelmatig te lopen als het rood/oranje lampje niet meer knippert, dus als de motor geheel op gas loopt. Je hoort dan ook het relais/afsluiter reageren (in of uit slaan) waarna het probleem zich voordoet.

Mari 0

19 jaar

Ik zou zeggen verdeelhuis reinigen en de verdamperdrukken afstellen. Ook meteen de vacuumslang van het inlaatspruitstuk naar de verdamper en mapsensor controleren op scheuren en of de slang door olie zacht geworden is.

Het verdeelhuis blijkt onlangs al vernieuwd te zijn. Wagen gaat midden van de week naar LPG specialist, en hopelijk is verdamper afstellen afdoende.

Mari 0

19 jaar

Welke specialist?

plaatselijke (erkende)NECAM deaeler/inbouwstation.

Mari 0

19 jaar

welke is dat dan???????

Auto Speciaal Uden!!

Mari 0

19 jaar

erkent??? door wie dan? staat niet vermeld op de site van Teleflex GFI

Overigens heb ik een soortgelijke storing de afgelopen weken tweemaal meegemaakt. Blijkt de verdamper gas te lekken over de vacuum aansluiting. Nieuwe verdamper kost 188.00 euro ex btw en montage.

Klopt! dit wordt mij ook verteld. er vloeit gas vanaf de verdamper via de vacuumslang naar het inlaatspruitstuk.
prijsopgave verdamper Necam EGI VG 392 238.24 ex BTW en montage. Inmiddels heb ik vernomen via AskAnOwner.nl dat er toch rep. sets in omloop zijn dia ca ¤ 45.- kosten. Ik ben momenteel serieus aan het overwegen om dat te doen, ofschoon ¤ 188.- ook wel een prijs is waarvan ik zeg: loont het de moeite om zelf een nieuw set te monteren, want ik dank dat je het wel vaker gedaan moet hebben. Maar ja voor ¤ 45.- kan ik ook de proef op de som nemen.

Mari 0

19 jaar

Wat jij niet weet en de aanbieder wellicht ook niet is dat de verdamper fabrieksinstellingen heeft die helaas alleen door Teleflex bewerkstelligd kunnen worden. Maar ja hoeveel risico loop je voor 45 euro?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.