Beste lezers
Enigzins ten einde raad wend ik me tot jullie omdat de heren garagetechneuten het tot nu toe niet weten te vinden. Wat is er aan de hand? De auto, die op LPG loopt, trekt op zich goed op maar bij een stationnaire snelheid geeft de motor elke keer kleine snokjes, alsof de ontsteking hapert. Dat probleem doet zich inmiddels al voor sedert september vorig jaar. Oplossing gevraagd bij de gas-expert. Niets gevonden, filtertje vernieuwd.
Nu uiteindelijk bij de Chryslergarage in Brugge België geweest, bobine en bedrading vervangen, EGR klep schoongemaakt, nieuwe bougies maar geen opmerkelijk resultaat. De auto blijft snokkerig lopen. Als je bijvoorbeeld 120 km/uur rijdt, doet hij dat prima, en het snokken wordt blijkbaar door het hogere toerental, over-ruled. Je voelt wel dat het er nog is, maar niet echt hinderlijk. Dat gebeurt dus wel tussen 70 en 100 km/uur. Het is voor mij als leek vreemd dat de auto zo kan blijven lopen. Wat kan er nu in godsnaam aan de hand zijn. Elke keer als ik naar de garage ga ben ik 200 euro kwijt aan onderzoekskosten en elke keer zonder resultaat. Ik vind onze Dodge RAM Van (grijze Voyager) een fijne auto, ondanks het haperige schakelen, de airbaglampjes die aan en uit springen etc., maar zo langzamerhand klrijg ik er genoeg van. Tenslotte is de auto nog maar een kleuter (4 jaar) en mag je verwachten dat hij het nog even doet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gezien deze auto niet geschikt is voor gas en daar toch voor gebruikt word is mijn grote vermoeden dat er toch ergens een klep is die niet goed meer sluit.
Niet geschikt voor op gas?.
Wat een onzin.
Er rijden meer voyagers op lpg rond dan op benzine.
Dat word al zo snel gezegd, kan niet op gas.
Wat voor een installatie zit erin?.
17 jaar
De LPG installatie is een Prins VSI GII.
Voor de goede orde, ook op benzine rijdt hij met de door mij zo verfoeide snokjes, dus..
17 jaar
Toch nog even als aanvuuling , aangezien Primera blijk geeft wel op de hoogte te zijn van LPG installaties. Ik kreeg het idee dat mijn benzinetank toch wel erg snel opraakt, ondanks het feit dat ik weet dat ik op benzine start. Gevraagd bij de inbouwgarage, gaf men aan dat het mogelijk is dat het onderdeel dat de toevoer van de benzine moet afsluiten naar de afzonderlijke cilinders, defect is en dat er de kans bestaat dat , naast LPG-gas, ook benzine in 1 van de cilinders wordt ingespoten, zij het gering. Dat zou het schokkerig gedrag kunnen veroorzaken. Probleem is echter dat hij het ook op benzine doet. Werkt dit onderdeel ook andersom, namelijk het afsluiten van de gasinstallatie als op benzine wordt gereden.? Zo ja, dan zouden we hiernaar moeten zoeken ?? Alvast hartelijk dank voor jullie bereidwillige inzet en meedenken!!
17 jaar
Dat zou idd ook nog kunnen,omdat zich het probleem ook op benzine voordoet.
Dat tie op 2 brandstoffen loopt.
Dat kan een lpg bouwer toch wel nakijken?.
Heb je dat haperen alleen met rijden?.
Loopt tie stationnnair wel mooi?.
Of loopt tie dan ook onregelmatig.
17 jaar
Zijn bougiekabels al vervangen die gaan ook vaak stuk waardoor je geen goede vonk krijgt. Dan geeft hij ook af en toe een hikje. En is de speling van de bougie wel goed dan krijg je het ook
Even antwoord op alle vragen
Stationnair lijkt de motor goed te lopen. Wel hoor je weleens een kleine hapering en daarna weer goed lopen.
Tijdens het bezoek aan de Chryslergarage in Brugge zijn bobine en bougiekabels vervangen. Bij het proefrijden, bleek het probleem niet veranderd. Daarom zijn die nieuwe onderdelen er weer afgehaald.
Wel zijn er nieuwe bougies gestoken. Ook dat geeft geen resultaat.
Zo langzamerhand gaat mijn idee steeds meer uit naar het falen van het onderdeel die ervoor zorgt dat er een strikte afsluiting van benzine/gas is, en dat er twee brandstoffen tegelijkertijd worden ontbrand.
Mee eens ???
17 jaar
Dat moet een beetje lpg bouwer toch wel kunnen uitsluiten?.
17 jaar
bij lpg inbouw geweest. Onderdeel vernieuwd, geen resultaat.
Wat ik nog vergat is het volgende. Zodra de airco wordt ingeschakeld, wordt het probleem alleen maar erger. Zou het euvel uiteindelijk daarvan kunnen komen. ???
17 jaar
het probleem ligt inderdaad aan de airco, ga maar eens een stuk rijden opbenzine en dan op gas, en laat bij die rit dan je aanjager helemaal uitstaan, je zult zien dat het probleem dan weg is
succes
Als je de airco uitzet is het dan weg?.
Die schokjes kunnen ook door het inschakelen van de airco komen, dat kost energie waarop de motor reageert.
Is het gasklephuis al eens gereinigd?
Als het gasklephuis vervuild is kan het inschakelen van de airco schokken met het rijden tot gevolg hebben.
De gasklep kan niet goed meer reageren door koolaanslag en dan kan de auto ook behoorlijk schokken.
17 jaar
Ik heb op eerdere aanwijzingen de stekker even uit de airco getrokken.
Toch bleef de auto hetzelfde probleem houden. Wat ik op aanwijzing van een collega van jullie technici heb gedaan, is het slangetje van de EGR-klep ??? losgehaald. En verdom..., het is volgens mij nu over. Ik kreeg wel te horen dat het motormanagement wel eens kan reageren met het laten branden van het lampje dat aanduidt dat er iets mis is. Desalniettemin ga ik eerst maar eens rijden met het slangetje eraf. Het is nu even de vraag of ik de airco weer kan aanzetten. Ik zal in ieder geval bij de garage laten kijken naar het gasklephuis.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar