Dag Heren technici,
Ik heb problemen met de stuurbekrachtiging van m'n Chrysler Stratus (1996, 89.000 km)
Een paar weken geleden voelde de stuurbekrachtiging veel te licht aan, ook kwam het stuur niet meer vanzelf terug naar "het midden". Ik ben ermee naar een monteur gegaan, deze vondt het allemaal niet zo dramatisch en zei dat het verder niet zoveel kwaad kon.
Nog geen 2 weken later deed de stuurbekrachtiging het helemaal niet meer als ik naar links draaide. Dus met 2 handen aan het stuur om een bocht naar links te kunnen maken. Ik heb de auto bij een andere monteur gebracht en deze kan mij helaas niet vertellen wat het probleem is. Ik heb de auto maar weer opgehaald. Nu stuurt hij zowel links-als rechtsom erg zwaar, en zelfs als ik rechtuit rij wordt het stuur opeens naar links of rechts geduwd. (levens gevaarlijk!)
Om hem dan toch nog rechtuit te kunnen laten rijden moet ik weer extreem veel kracht zetten om het stuur recht te kunnen krijgen.
Kan iemand mij vertellen wat het probleem is en welke onderdelen vervangen moeten worden om dit euvel opgelost te krijgen.
Bij voorbaat dank voor het meedenken
Gr. Bjorn
Ps. Het oliereservoir van de stuurbekrachtiging zit gewoon vol, lekt ook niet want ik hoef nooit bij te vullen.
Ook hoor ik al een geruime tijd een "sissend" geluid onder de motorkap vandaan komen. En als ik de auto start met koude motor dan maakt ie even een krakend of kreunend geluid nadat de motor is aangeslagen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo, dat loopt even flink storm hier. Heb ik het probleem niet goed/duidelijk beschreven, of ontbreekt het hier aan technische kennis van de vakmensen. (of doe ik iets fout op dit forum, ik ben nl. niet zo handig met een pc)
Gr. Bjorn
Bjorn,
welkom op problemcar;
Het ontbreekt hier niet aan technische kennis, maar je moet even weten dat dit forum draaid bij de gratie van vrijwilligers, zowel professionals als particulieren, waaronder jij zelf.
Er zit niemand op een probleem te wachten;
Wanneer men online komt en jou probleem herkend of daar een tip of oplossing voor heeft, zal hij reageren en krijg je bericht.
Gewoon even geduld dus.
mvg.
Moderator Problemcar.
Dag Hans,
Mijn excusses voor m'n ongeduld, ik ben (nog) niet zo bekend met dit forum. Ik had al wel in verschillende topics gelezen dat er genoeg technische kennis is (anders zou ik mij hier ook niet aangemeld hebben.) Ik ben gewoon een beetje ongeduldig....maar daar wordt aan gewerkt ;-)
Gr. Bjorn
11 jaar
God is ook 6 dagen bezig geweest met iets te bedenken wat hij van deze aarde zou maken !
Olie zit er genoeg in zeg je , maar wordt dit ook rond gepompt ?
De stuurbekrachtigingspomp wordt nog wel aangedreven , snaar eraf of te slap.
Gezien de opmerking ben al bij 2 monteurs geweest ? hobbybob op de hoek of garagebedrijf ?
Vanachter de pc is niet alles op te lossen , diagnose stellen is niet altijd even makkelijk , misschien iets investeren in diagnose stellen.
Pomp defect
Slang/en verstopt
Stuurhuis zelf defect
2x bij garagebedrijf geweest. Ik zal morgen de Chrysler dealer bellen in Hengelo. Wellicht dat ze dit probleem eerder gehad hebben met een Stratus (of een andere auto natuurlijk, want volgens mij werken toch bijna alle hydraulische stuurbekr.systemen het zelfde.)
Gr. Bjorn
11 jaar
Inderdaad , met de juiste apparatuur en mensen moet het toch niet zo moeilijk zijn.
Het probleem oplossen zal inderdaad niet zo moeilijk zijn, maar het is al een oud beestje....en ik ben bang dat alleen de diagnose al duurder is dan de dagwaarde van de auto, als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar goed, wat moet dat moet. Gezien de kikometerstand verdient ie nog wel een kans, dacht ik.
Gr. Bjorn
11 jaar
Kleine update, (ik heb Chrysler dealer nog niet te pakken gekregen)
Vandaag de accu 10 minuten los gekoppeld, ik dacht misschien is het een electrisch probleem (om maar fouten uit te kunnen sluiten) Mocht niet baten, zou ook te makkelijk zijn.
Simpele redenatie van mij: de pomp is goed anders zou hij het rechtsom ook niet moeten doen.
Vloeistof voldoende, geen lekkages ,vandaag ontlucht. Snaar zit op z'n plek en op spanning.
Houden we dan het stuurhuis over?
Ik vermoed nl dat dit de boosdoener is, of denk ik te simpel.
Gr. Bjorn
11 jaar
Stuurhuis vervangen, probleem opgelost. Bedankt voor alle tips.
Gr. Bjorn
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Stratus of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar