close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler voyager 2.5 I: Temperatuur probleem

Bouwjaar: 1994

Ik zit al vanaf vorig jaar oktober met een temperatuur probleem.

Vernieuwd is inmiddels:

· radiator

· radiator dop

· Temperatuur zender

· Temperatuur zender automatische vin

· Thermostaat

· En een nieuwe cilinderkop met pakking etc.

Ook direct na de koprevisie had ik af en toe nog een oplopende temperatuur meter.

Volgens de monteur (particulier) kon dit veroorzaakt worden door de nieuwe thermostaat.

Echter met de vakantie naar Frankrijk liep de temperatuur toch weer schikbarend op.

Ter plaatse in Frankrijk de thermostaat er uitgehaald waarna de problemen vooralsnog verholpen waren. De laatste maanden zonder thermostaat gereden en zonder problemen (ook geen koelvloeistof verlies).

Nu met de winter in het vooruitzicht heb ik begin november een nieuwe thermostaat gemonteerd. ECHTER de temperatuurmeter slaat weer uit naar HEET ???

De temperatuurmeter komt in eerste instantie netjes op tot halverwege (normale stand) echter daarna (ca.na 1 á 2 KM) slaat hij regelmatig uit naar HEET en dan weer snel terug naar normaal !

Ook nog een andere klokkenwinkel op de sloop gehaald en geprobeerd, maar ook daarbij loopt de temperatuur meter op.



WAT KAN NU DE OORZAAK ZIJN ?????

Geplaatst door

VoWi (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

als ik je probleem goed begrijp lijkt je probleem te zitten in een thermostaat die te traag opent.

Om de thermostaat meer "voeling" met het warme water te geven zou je kunnen uitproberen er een klein gaatje in te boren, bv ca 3 mm.

De thermostaat lekt dan als het ware, en er is dan eerder warm water bij het thermostaat element.

De regel functie kan daar door verbeteren.

Na alles wat je al gedaan hebt kun je dit ook nog wel proberen.

Susses ermee





Nelissen8065 0

20 jaar

Misschien is de bedrading naar je temp. meter niet helemaal zuiver meer. Meet ze eens door.

Markvedder 0

20 jaar

dank voor jullie reactie. Zat juist van de week ook te denken om in de zo goed als nieuwe termostaat die ik nog heb liggen in de randen een aantal gaatjes te boren.

Ga ik nu maar eens uitproberen.

Hoe kan ik overigens het beste de bedrading meten ? Ik heb een multimeter, of heb ik iets anders nodig ?

NB. Heb zelf ook nog aan de waterpomp zitten denken. Misschien dat daarin iets los is geraakt of kan dat niet ? Hij draait echter (te) soepel en er lekt geen water uit !



VoWi 0

20 jaar





Ik heb het advies opgvolgd. In de rand van de termostaat twee gaatjes geboord en weer gemonteerd.

En ja hoor, het werkt. De temperatuurmeter komt netjes tot net iets onder de helft en blijft als vastgeplakt staat.

Ben blij dat ik weer met een gerust gevoel kan rijden hoewel dit naar mijn mening slechts een oplossing is, maar niet de oorzaak.

Het valt mij op dat de kachel wel warm wordt maar daar is ook alles mee gezegd. Met de aanjager aan lijkt het eerder koude lucht dan warme lucht. Ga je natuurlijk gelijk weer denken aan een luchtbel in het systeem, maar ik heb alles conform het boekje ontlucht (bij het termostaathuis zit een ontluchtings'schroef').




VoWi 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.