Goeiedag,
Ik heb het volgende probleem, Mijn Chrysler 300C 3.5 V6 trilt bij 80 tot 100 km/u in het stuur op snelhied en doet dit ook bij afremmen op dezelfde snelheid. Onder de 80 km/u is er niets aan de hand!
Lang verhaal kort: Ik heb het volgende vervangen in de hoop dat hiermee het probleem weg zou gaan:
Nieuw banden (pirelli, zomer en winterbanden)
Nieuwe velgen Borbet
Nieuwe remschijven en blokken, voor en achter 2 x keer vervangen.
Het probleem is ontstaan na het vervangen van de remschijven en blokken voor.
wie kan me helpen met tips?
roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Naven wel goed schoongemaakt bij montage van de nieuwe schijven?
Naven ZELF niet krom?
Auto na stevig remmen te lang met de voetrem stil laten staan?
Velgen goed gebalanceerd?
Geen hoogteslag in 1 van de banden?
Geen speling in de rest van de stuurinrichting?
Het is gekomen na de vervanging van de remschijven, de garage zegt dat de naaf recht is, maar mijn vraag is als je een auto brengt voor nieuwe schijven en je krijgt hem terug en je krijgt een auto die begint te trillen bij 80, het stuurt gaat dan heen en weer, en hij trilt alleen bij afremmen op een snelheid van 100 km/u. remschijven zijn aftermarket, ik weet niet of dit iets uit?
12 jaar
Blijft altijd een twistpunt.
Veel mensen vergeten ook dat nieuwe remmen "ingeremd" moeten worden.
De remmen na montage meteen vol belasten zorgt ook vaak voor problemen.
Of een naaf recht is of niet kun je zo eigenlijk niet zien. Zou zelfs kunnen dat er gewoon roestvorming op zit waardoor de schijf er theoretisch gezien "scheef" op zit.
Er kunnen nu dus meerdere oorzaken zijn.
12 jaar
Tja, Ik heb de schijven voor twee keer laten vervangen en ze hebben de naaf meerdere malen ontvet. indien het niet de banden , velgen en schijven zijn ( deze zijn dus nieuw en ik heb de auto ook laten balenceren met een scooter, dus op de auto gebalanceerd, wat kan het dan zijn? stuurkogel? of stabilisatorstang? ik wordt er gek van.
12 jaar
Zou heel goed in de wielophanging kunnen zitten. BMW's zijn er ook niet vies van....
Al eens de wielen van voor naar achter gewisseld?
Wellicht dat Peco je hier wat verder mee kan helpen?
12 jaar
De wielen zijn gloednieuw! net er op gezet, in de hoop dat het misschien een kromme velg was... Bij het balanceren op de auto zag je dat toen alle wielen draaide, het linkervoorwiel op en neer ging. Maar je gaat nu afstrepen, de velgen zijn nieuw, de banden zijn nieuw en de schijven ook, dus mag je aannemen dat dad ok is.
dus ik zit nu ook te denken aan de naaf linksvoor. alleen zegt iedereen dat een naaf nooit krom of beschadigt raakt. Mijn theorie na 10 maanden en bijna 2500 euro verder is dat met het verwijderen van de oude schijven, in het begin en waarna alle trillingen zijn begonnen die er nooit waren, de naaf is beschadigt omdat de schijven nog de orginele waren en er dus 4.5 jaar op haden gezeten en met het er aftrekken van de schijf de naaf oneffen is geworden. Alleen dit wordt ook weer een gok van een paar honderd euro`s.
12 jaar
De reden dat ik de velgen heb vervangen was omdat de steek niet goed was, de steek van de auto is 115 en van de oude velgen was 114.1, dus denk je dat je het lek boven hebt, maar de nieuwe velgen ziten er op en na een ritje op de snelweg na de eerste keer remmen op 100 km/u gaat het stuur trillen en daarna zak je naar 80 km/u en dan op snelheid zonder te remmen, gaat het stuur ook trillen! dus geen verandering!!
Conclusie is denk ik dat het de naaf is die krom of niet goed aansluit op de nieuwe schijven...?? ( de schijven zijn ook al 2 keer vernieuwd in 10 maanden)
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300C of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar