auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Voyager: Verlies Koelwater

Bouwjaar: 1992

Ik heb een Voyager uit 1992 met een 2.5L 4-cil. op benzine.
Km-stand: ± 289000 km.
Hij verbruikt koelwater. Thermostaat vervangen (liep warm en gooide koelwater via tankje eruit). Na vervanging nog 1 keer warmgelopen waarschijnlijk door luchtbel (verbruik blijft).
Nu het probleem:
In het expansietankje is een borrelend geluid waarneembaar en het ruikt daar naar benzine. Bij het starten (zelfs warm) loopt hij even op minder cilinders. Ik vermoed de koppakking, maar kan het ook het verwarmingselement van de injectie zijn (op het spruitstuk)? Ook is er bij warme motor witte rook uit de uitlaat... Ik moet nog de compressie meten.

Het was inderdaad de koppakking.
Met een endoscope in de motor gekeken voor scheurtjes. Koppakking bij cil. 1 laat koelwater binnen. Verder was de kop nog in orde. Kop gevlakt en pakking vervangen. Meteen de distributie mee vervangen. Rijd weer als nieuw!.

Geplaatst door

Hermster (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koppakking........... 99,99 procent zeker.Komt vaker voor. Helaas.

Averdonk 0
badge

19 jaar

herman helaas moet ik H.Averdonk gelijk geven
MAAR tip indien je de kop eraf pakt geef ik je toch het advies om deze te laten afpersen .Je zou niet de eerste zijn die deze procedure overslaat en dan erachter komt dat het probleem nog stedds niet verholpen is.Compressie en eventuele lektest kan nooit kwaad .koppakking en kopbouten zijn geen wereldbedrag
maar gezien km stand en gebeurtenissen toch verstandig kopje
te vlakken en afpersen laten

succes

frank

frank3203 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.