close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: verschil grand voyager en een gewone voyager

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.3 v6

goedenavond,

ik wil morgen gaan kijken naar een aantal voyagers maar ik zou graag willen weten wat de verschillen zijn tussen een grand voyager en een gewone voyager.

heeft er iemand nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop van een voyager 3.3 i v6 se met ongeveer 2 ton op de teller.

kan iemand mij ook vertellen wat quad seats zijn?

hebben alle se uitvoeringen airco met een bouwjaar vanaf 1994?


alvast bedankt.

Geplaatst door

jercar (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb zelf een Grand Voyager 3,3 LE uit 1998. Ben hier enorm tevreden over. Ik weet niet of je gaat kijken voor het type 2 of 3. Type 3 werd gevoerd vanaf 1996 en is ook goed betaalbaar. Hiervoor zou ik kiezen als je de keus hebt boven een type 2. De Grand geeft aanzienlijk meer ruimte achter de achterbank. Bij een gewone Voyager blijft er nagenoeg geen ruimte meer over voor bagage als er ook een achterbank in staat. De V6 wordt voor zover mij bekend uitsluitend geleverd met automaat. Deze heeft de naam slecht te zijn. Veel is te zoeken in het onderhoud (oliefilter en olie van de bak)
2 ton is een beetje de kritische stand waarbij veelal de versnellingsbak de geest geeft. Checken dus of er al een gereviseerde bak in zit. Hiermee kan je met goed onderhoud nog vele kilometers door. Als de auto op LPG rijdt, is het ook wijs om te controleren of de koppakking nog goed is. Toen wij onze auto zouden kopen, was dit net het moment dat de koppakking het begaf. Dat was dus nog voor rekening van de verkoper. Verder is de luchtvering een zwak punt. Nieuwe ballen kosten ongeveer 90 euro per stuk.

Over het algemeen wel een betrouwbare auto is mijn ervaring. Ik hoor helaas ook andere verhalen. Het is net hoe je zelf met de auto omgaat en hoe de vorige eigenaar dit heeft gedaan. Soms kan je met het VIN nummer checken of je nog gratis modificaties tegoed hebt (elders op deze site wel info over te vinden) Dit lost vaak problemen met airbag, cruise control etc. op. Dit heeft voor ons in ieder geval geholpen.

Voornaamste verschil is in ieder geval dat de grand voyager aanzienlijk meer ruimte geeft achterin. Had ik niet willen missen want je hebt immers nooit ruimte over. Verder komt de V6 goed van zijn plek en rijdt hij uitstekend. Voor mij voorlopig niet meer iets anders. Tot nog toe hebben wij besloten dat de volgende weer een grand voyager wordt.

bartf 0

17 jaar

Bartf, kleine zij-note; wat verbruikt jouw 3.3 op LPG (?) gemiddeld??

Cruelcycles 0

17 jaar

waarom neem je geen 3.0?

Speed2006 0

17 jaar

[quote=Cruelcycles]Bartf, kleine zij-note; wat verbruikt jouw 3.3 op LPG (?) gemiddeld??[/quote]
1:6 stadsritten. Zijn onlangs naar Tsjechië op en neer geweest met een enorme dakkoffer erop (toch te weinig ruimte he) en toen was het verbruik 1:8 gemiddeld. Als we op lange ritten niet harder dan 140 rijden dan is dit verbruik heel reëel. Bij snelheden van ongeveer 170-180 begint hij toch dorst te krijgen maar dat is niet vreemd. In dat geval loopt het verbruik naar tussen de 1:4 a 1:5.

Onlangs met onze caravan ook een paar honderd kilometer gestuurd. Bij 90 km per uur blijft het verbruik tussen de 1:7 a 1:8. Dit terwijl de caravan een tandemasser van 1500 kg is.

Brandstofverbruik kan ik mij op LPG niet zo druk om maken. Als dit belangrijk is, dan vooral een zuinigere en kleinere auto kopen. Voor een grote bak en een dikke 6 cilinder moet je wat over hebben. Bij continu 1:4 zou ik mij pas zorgen gaan maken.

bartf 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.