auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Voyager: voltmeter

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.3 v6

hallo, wie kan mij helpen. Als ik aan het rijden ben krijg ik de melding gages en valt mijn voltmeter weg naar 0, de auto rijd nog wel door maar na verloop van tijd gaan diverse electriche onderdelen niet meer o.a. radio knipperlich en verlichting uiteindelijk stopt ook de auto ermee. Daarna start hij ook niet meer als ik de accu opgeladen heb doet de auto het weer tot het eerder vermeld probleem. Als ik dan wil starten krijg je een klikkend geluid dat je heb als de accu leeg is. Als de auto loopt en er een voltmeter opzet zie ik een voltage van 13.1 tot 14v daarna loopt hij weer terug na 10v en lager.
Wat kan hier de oorzaak van zijn. Tevens een vraag wie kan mij helpen aan de link naar een onderhoudboek ( heb deze gehad maar door pc-crash alles weg).

Als ik de foutcode uitlees krijg ik code 35 is hier een verband, volgens de lijst heeft het met de ventilator te maken?
Alvast bedankt.

Stefan

Geplaatst door

schika (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dynamo kapot. deze zit op/in de dynamo. dynamo laten reviseren, ruildynamo krijg je dan mee. en het probleem moet opgelost zijn.
het kan zijn dat de spanningregelaar zelf is.

als hij onder de 12 volt zakt gaat hij de accu gebruiken voor het systeem. zodoende raakt je accu leeg.

bedankt voor de reaktie, mijn auto heeft al 265000km erop zitten dus zijn dan de koolborstels versleten?
Wat de vraag betreft een handleiding heb ik deze gevonden, dus als iemand deze nodig heeft is hier de link http://rapidshare.com/files/32347856/War...
deze link heb ik gevonden op het chrysler voyager forum.
groet stefan

schika 0

15 jaar

de koolborstels kunnen inderdaad versleten zijn. deze zit echter bij moderne dynamo's samen met de spanningregelaar. zodoende vervang je allebei. koop je een ruildynamo dan weet je zeker dat het goed is

heb een nieuwe dynamo geplaatst en probleem is opgelost, de melding check engine ( fc 35 ) krijg ik ook niet meer.

groet Stefan

schika 0

15 jaar

hallo,

Heb de dynamo vervangen maar het resultaat blijft hetzelfde, wat nu ?
Het valt mij op dat het voltagemetertje uitvalt na een tijdje rijden (als de auto warm is ).

groet stefan

schika 0

15 jaar

dat is heel vervelend
vooral omdat het probleem niet op veel andere plekken kan zitten.
het enige is dat je kunt doen is direct op de dynamo meten naar de spanning en deze vergelijken met de spanning die je over de accu meet.
als de dynamo keurig doet terwijl degene op de accu lagere voltage geeft moet je de stroomkabel controleren/vervangen.

maar het lijkt me eerder dat de dynamo die je hebt monteert niet veel goeds is.
wil je het helemaal goed doen dan is het ff naar een bedrijf rijden en daar de accu laten controleren.
dan weet je zeker dat deze goed is.
hierna kun je kijken of je probleem hebt in de auto zelf. het kan zijn dat er een breuk in de dunne kabel zit. deze loopt naar jouw dashboard en gaat dan branden. als deze niet goed op de dynamo zit of deze contact wordt onderbroken dan wordt de spoel ook niet gemagnetiseert zodoende zal de spanning weg zakken.

wel vreemd dat je nu wel een week lang geen probleem hebt gehad

bedankt voor de reaktie,

alleen wat mij opvalt dat de meter zweeft, dan laad ie wel dan weer niet? kan zijn dat de multiriem soms niet meer ok is, want af en toe piept deze en vooral bij sturen. als ik namelijk de auto start geen probleem maar na een tijdje rijden gaat hij zweven.

groet stefan

schika 0

15 jaar

zonder een goeie multiriem kan de dynamo niet goed werken.
ik was er van uit gegaan dat dit in orde is omdat je dan inderdaad een peipend geluid kan horen.
als de multiriem nog niet erg beschadigd is kun je het proberen door hem eerst wat strakker te zetten en kijken of het dan opgelost is.
is de multiriem echt op, dan moet er meteen een nieuwe op.
als het probleem weg is kun je gewoon een nieuwe er op zetten en is het ook goed mits de spanning klopt.

moet nagaan te strak gaan de lagers eerder kapot, te los gaat hij slippen.

de multiriem heeft een automatische spanner. dus staat hij altijd op voldoende spanning mag ik aannemen? zoniet hoe kan ik dit controleren?

schika 0

15 jaar

hallo,

de auto doet weer normaal, probleem was de nieuwe dynamo van de sloop was ook stuk.
als deze warm werd zette deze uit met alle gevolgen van dien, slecht contact maken van koolborstels op sleepringen.
originele laten reviseren en draaid nu zonder problemen.
zit nu met de sloop in mijn maag en 75 euro voor deze lichter.

groet stefan

schika 0

15 jaar

hallo;

Was idd het probleem de dynamo, dus niet een kabel wat bloot dan wel vals contact maakte.
Heb trouwens de sloper gebeld IMEX in LANDGRAAF ( HEERLEN ) en deze gaf niet thuis, moet niet liggen zeuren je hebt de dynamo gekocht en hij heeft het toch gedaan!!! En wel volgens hem bijna 2 maanden? Vervangen op 5 mei en 13 mei geschreven weer hetzelfde probleem, dit zijn bij mij 8 dagen en geen 2 maanden/ 61 dagen.
Ik noem dit pure oplichterij onder RDW vlag nota bene. Dankzij de perfecte service van de USA garage in Maasticht en genome moeite om na 2 maal verkeerd geleverde dynamo's de originele op een dag te laten reviseren en in te bouwen. DIT NOEM IK SERVICE!!!!!!!
IMEX BV LANDGRAAF "BEDANKT"!!


stefan

schika 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.