Chrysler Grand Voyager 2008: Witte rook en aandrijfas

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: ENS, Motorinhoud (cc): 2800

Heb weer een probleem met onze Chrysler Grand Voyager RT 2,8 CRD van 2008.
Ik heb een tijdje geleden de auto gechipt, roetfilter geleegd en egr delete gedaan.
Nu is sinds 2 maanden later komt er witte rook uit de uitlaat en hij rookt als een gek.
Ik heb geen koelvloeistof verlies die blijft op peil. Motor word niet heet. Temperatuur meter blijft netjes in het midden. Ook oliepeil en dop geen smurrie te zien dus denk geen koppakking stuk.
Nu hoor ik ook verhalen over een kapotte warmtewisselaar?? Auto heeft trouwens ook geen volle vermogen met optrekken. Is de auto op snelheid dan heeft ie z'n volle vermogen.gele motorlampje brand ook. Uitgelezen en kwam code P0183 uit. Iemand een idee of tip voor deze oplossing??

En probleem 2 is de linker aandrijfas automaatbak kant. Probleem is stuur staat scheef en heeft gevaarlijke rijgedrag dweilt op de weg. En kan tijdens het rijden ineens een rare stuurbeweging doen.nu is de linker aandrijfas is vervangen want de vorige maakt ook van die probleem wat boven staat beschreven gekke stuurbeweging en dweilen.
Nu er een nieuwe aandrijfas op zit en auto gelijk daarna uitgelijnd. Auto reed perfect tot nog geen 2 weken later weer hetzelfde probleem voordeed zoals boven beschreven gekke stuurbeweging dweilen.
Nu hoor ik iets over een keering in de automaatbak die stuk is?? Daarom weer hetzelfde probleem met de aandrijfassen??
Bij de aandrijfas lekt ook inderdaad olie uit de kant van de automaatbak.
Kan dit inderdaad een keering zijn?

Harold1978

Geplaatst door Harold1978 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

P0183 - Brandstoftemperatuur sensor hoog signaal
De brandstoftemperatuur is een redelijk belangrijk gegeven bij een diesel.
Dus dit zou het roken kunnen verklaren.
Dit kan een defecte sensor zijn, maar ook een onderbreking in een draad (signaal of massa).

N.B.: Heb je het verwijderen van het roetfilter bij de RDW gemeld?
Vanaf juli volgend jaar kan men met behulp van de deeltjesteller dit bij de APK zien.

Harold1978 (0), 2 jaar geleden

Ok zal die sensor is gaan bekijken. Nee niks bij DE RDW gemeld betreft een Duitse auto met Duits kenteken

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Die deeltjesteller wordt Europees ingevoerd. Ik zou maar eens uitzoeken wat er in Duitsland wel of niet is toegestaan m.b.t. het verwijderen van roetfilters en wanneer daar de deeltjesteller wordt ingevoerd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.