Hallo
Tijdens het rijden door de stad begon me auto plots van achter te roken. en flink ook nog wel was witte rook dat zag ik goed. maar naar mate ik meer gas gaf was het het zo goed als weg. zodra we stoppen begon het weer.
heb de motot uit gezet. om te kijken wat er aan de hand was. Bij toeval bleekt dat de luchtslang los was geraakt.
dus wilde de motor opnieuw starten maar op 1 of andere manier blokeerde hij dus hij starte niet. ik weet ook niet hoelang die lucht slang er al vanaf lag.
Wat me ook op viel bij een lage toeren tal ging de olie meter naar beneden. en bij meer gas ging hij terug naar zijn normale waarde. Dat is wat me opviel toen voor dat hij begon te rokken
maar wie zou mij kennen zeggen waar het aan licht?
komt het door de lucht slang die los was?
of is er een andere probleem waar ik naar zou kunnen kijken?
Alsvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het lijkt me 'n lekke koppakking of gescheurde kop. Die blokkade kon wel eens veroorzaakt zijn door koelwater in 1 van de cilinders. Witte rook = koelwater.
Die luchtslang heeft daar niets mee maken.
Kijk dus eens naar het koelwaterpeil.
Gr.
Hallo
bedankt voor je reactie
Het koelwaterpeil bleef gewoon normaal staan zoals die altijd staat.
17 jaar
Wat me ook op viel bij een lage toeren tal ging de olie meter naar beneden. en bij meer gas ging hij terug naar zijn normale waarde. Dat is wat me opviel toen hij begon te rokken
17 jaar
Dat klopt. Oliedruk wordt beinvloed door het toerental tot op zekere hoogte.
Misschien komen er nog meer suggesties.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar