Citroën Xsara: aankoop advies: Picasso 1.8 16V 85 kw LPG G3 km-stand 160.000 bi

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V

Beste kenners,
Van de weekend gaan we kijken naar een Picasso van 2000 op G3 met een AG SGI installatie Zijn er (zwakke)punten waar ik op moet letten?
Gaarne uw reacties.

sel

Geplaatst door sel (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

sel (0), 17 jaar geleden

Blijkbaar is het een prima auto, niemand reageert er op?!

Harry4233 (0) PRO, 17 jaar geleden

Diesel kopen, das het enige wat ik je aanraad verder best een redelijke auto

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Ik vind de installatie geen topper van AG.
Met deze km stand kun je een koprevisie gaan verwachten.
Ik zou zeker een lektest en of een compressie test doen.
Voor de rest is het geen verkeerde auto, buiten de gebruikelijke franse elektronika.
Dat blijft een ergernis

sel (0), 17 jaar geleden

koprevisie bij een 1.8 16V motor ? Ik dacht dat 1.8 16 kleppers over het algemeen 3 ton zonder koprevisie mee gingen? Ik denk dat je in de war bent met 8 kleppers van citroen/peugeot...

sjaak10918 (0) PRO, 17 jaar geleden

Sel, dit gaat toch over een citroen ?

sel (0), 17 jaar geleden

Peugeot en Citroen hebben toch de zelfde motoren? Je leest overal als het om een Peugeot gaat dat de 16V motoren heel goed doen op lpg, waarom zou dat voor een Citroen anders zijn?

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Het is heel afhankelijk van hoe de vorige eigenaar er mee om gegaan is.
Maar 3 ton met een gas auto met de originele kop vind ik een beetje ongeloofwaardig.
Er zullen er ongetwijfeld zijn die dat redden, maar de meeste zijn bij 200.000 wel een keer aan de beurt, en als het een exlease betreft heb ik ze gezien die de ton nog niet haalden.
En nogmaals er is geen enkele auto die geschikt is voor gas, dat maken wij mensen er van.
het gaat goed met wat beleid.

Ad102 (0) PRO, 17 jaar geleden

Er is geen enkele auto die geschikt is voor gas,schreef p11. JUIST. Grtn. Ad

sel (0), 17 jaar geleden

ok, bedankt voor jullie adviezen. Toch is het rijden op lpg veel goedkoper dan rijden op benzine en zelfs op diesel, tenzij je met je diesel 1:25 rijdt en nooit problemen hebt met je turbo, egr-klep, pomp-verstuivers etc..
Als je op problemcar verder zoekt op "Peugeot " deel, dan zijn er over het algemeen positieve ervaringen wat met 1.8 16V blokje..

Harry4233 (0) PRO, 17 jaar geleden

Veel goedkoper is relatief, je moet je onderhoudskosten ook meerekenen en die liggen normaliter bij een lpg auto gewoon een stuk hoger dan bij een diesel. dus staat je niet blind op de wegenbelasting en het goedkope tenken.

S. (0), 17 jaar geleden

Waarom liggen de onderhoudskosten van een lpg auto 'gewoon' een stuk hoger dan bij een diesel? Wat voor extra onderhoud bedoel je dan?

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Tegenwoordig liggen de onderhoudskosten van een lpg auto niks meer hoger als een diesel, daar gaat tegenwoordig ook zat aan kapot.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.