Het dynamo lampje brand en op het centraal display staat "laadstroom onvoldoende".
De laadspanning is 14,2 volt, de dynamo is nog niet getest.
In de BSI zit een storing : code 9 onderbreking stroom circuit.
Wanneer deze code gewist word is alles even uit.
Vermoedelijk is het begonnen na het vervangen van de accu.
Tevens is kort daarna (na het vervangen van de accu) de centrale vergrendeling mbv de afstandsbediening er mee gestopt en is niet meer aan de praat te krijgen, dit kan natuurlijk toeval zijn.
Zou het in de BSI zitten of in de dynamo, de citroen dealer doet er vrij "luchtig" over in de trant van, dat komt vaker voor en doet er dan niets aan ?!?!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zelfde gehad, nadat de Xsara van de spanning was geweest, CV gestopt.
Geprobeert inteleren volgens instuctieboekje,lukte niet.
Bij dealer 2 uur van de spanning, software gewist en opnieuw geïnsalleerd probleem opgelost. Signaal kwam wel binnen maar werd niet doorgegeven.
Bedankt Ronjo, dat is deel een misschien om de sleutel weer tot leven te wekken.
Nu het dynamo lampje nog.
Als dynamo en accu goed zijn dan:
"laadstroom onvoldoende" Dit heb ik kortgeleden ook al gehad met een Xsara.
Zat toen een te hoge weerstand in de + draad van de dynamo naar de startmotor.
Meet maar eens met een voltmeter op de dynamo zelf en op de accu.
Als tussen die metingen te veel verschil in zit zet de BSI het laadlampje aan en zet een fout in het geheugen.
Ging bij mij toen maar om 0.25 volt verschil.
Zelf heb ik het opgelost door de configuratie van de BSI op "zelfregelende dynamo" te zetten.
Oiram
Dus zou je kunnen zeggen dat de bsi te gevoelig "staat afgesteld", ze hadden af fabriek wat meer marge in moeten bouwen.
werken de ramen en de ventilator wel? Dit omdat de bsi dan ook wat later ziet dat de motor loopt en dan pas oa die circuits schakelt.
Het komt ook wel eens voor dat er dan op de bsi een zekering stuk is.
laat ons de oplossing even weten.
suc6
Heren, bedankt tot op heden.
Wat Oiram verteld zou ik graag uit proberen maar met onze Hella Guttman tester kan ik de BSI configuratie niet wijzigen.
En de klant vind het wel best op dit moment en rijd gewoon rond met de auto.
Dus lijkt het "dood" te bloeden zal ik maar zeggen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar