Foutcode zegt aangezogen luchtmassa maxiumum overschreden. Diagnose is gesteld met een bosch kast. In eerste instantie LMM vervangen maar foutcode kwam weer terug. Uitgebreide scoop gedaan en contact gehad met helpdesk van Bosch. Uit scoop test leek het er op dat de klep van de egr mogelijk open bleef staan terwijl de elektronische aansturing wel goed was. Vandaag egr vervangen maar helaas blijft de foutmelding terug komen.
Betreft een citroen jumper 2.0 hdi 120 kw uit 2019. Is er iemand die hier ervaring mee heeft.
Martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat was de foutcode ?
Foutcode was p2448
2 jaar
Heeft de auto een secundaire luchtpomp ?
Wat is zo kon zien wel. Zit een aparte pomp naast het gasklephuis
2 jaar
Werkt die wel goed ?
Heb je een chassisnr? Alle zekeringen gecontroleerd? Denk niet dat deze diesel een secundaire luchtpomp heeft.
Hoi Harry, vandaag alles zekeringen gecontroleerd en die zijn heel. Als je met de bus rijdt hoor je onder de motorkap een duidelijk sissend geluid soms. Nadeel is dat je dit niet hoort als de bus stil staat en je gas geeft. Lijkt er inderdaad wel op dat die ergens te veel druk opbouwt. Chassisnummer van de bus is VF7YD3MAU12K90200
2 jaar
Als ie sist, en met deze fout, zou ik eerst het inlaattraject eens goed controleren, liefst met rookmachine.
Misschien is er bij het vervangen van de versnellingsbak iets niet goed vastgezet wellicht.
Hoi Harry, bedankt voor de tip. Van de week lucht inlaat gecontroleerd met rook. Eerste slang net na de turbo bleek een klein schuurtje te hebben. Slang vervangen en problemen zijn weg nu
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar