Citroën Nemo 2008: gaspedaal werkt niet

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 sensodrive

Er is gelijk bij aankoop een rolstoeltillift in mijn Citroen NEMO geplaatst. Sinds bijn 3 maanden kon ik bij het wegrijden mijn gaspedaal niet meer gebruiken. Een maand later hield hij er mee op en kon ik helemaal niet meer rijden en ook toen werkte mijn gaspedaal niet meer. Ik moest 4 keer starten voordat de motor weer aansloeg. Mijn gaspedaal deed het toen weer. Nu denkt men dat de tillift de accu leeg trekt, maar ik heb die lift nog nooit gebruikt. De lift is nu losgekoppeld van de accu en nu kijken we of het probleem niet meer voor komt. De man die de tillift heeft ingebouwd (een professioneel bedrijf) denkt niet dat de lift het probleem is.
Ik ben afhankelijk van mijn auto omdat ik ms heb en niet meer dan 50 meter kan lopen. Ik moet dus op die auto kunnen vertrouwen. Help.
Mijn auto heeft slechts 7400 km gereden.

mijntjespek

Geplaatst door mijntjespek (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Nemo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de lift de accu echt leeg trekt, kun je niet meer 4 maal achter elkaar starten.
Je zegt "Een maand later hield hij er mee op". Was dat 's morgens bij de koude start of ergens onder het rijden met warme motor?
Je zegt dat het begon bij het wegrijden. Wat moest je doen om het gaspedaal wel weer te laten werken? Wachten? Opnieuw starten?

Heb je de auto wel eens laten uitlezen bij de dealer en wat waren de foutcode(s)? Liefst compleet met nummer.

mijntjespek (0), 13 jaar geleden

Onder het rijden met warme motor deed het gaspedaal het niet meer. Motor uit gedaan en na 10 sec weer geprobeerd te starten. Moest dat 3 x doen voordat de motor reageerde. De eerste 2 keer was er alleen een droge klik. Nooit hebben er controlelampjes gebrand, ook niet van de accu.
Ben gelijk naar de garage gereden, en die hebben de computer uitgelezen. Het enige dat hij aangaf, was dat de software ge-update most worden. Dat is ook gebeurd.

Groeten,
Mijntje

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Droge klik is het relais van de startmotor die je hoort, maar verder dan geen reactie van de startmotor.
Toen die droge klik klonk, wat deden toen de controlelampjes op het dashboard? Bleven die branden of gingen die ook uit of minder branden?
Toen de motor uitviel onder het rijden, gingen er toen lampjes branden op het dashboard en wanneer?
Heb je een toerenteller? Wat deed die? Bleef de motor stationair draaien en moest je hem zelf uitzetten?

Leg eens uit wat er in het begin gebeurde. Niet kunnen wegrijden omdat het je gaspedaal niet kon gebruiken? Wat gebeurt er dan?

mijntjespek (0), 13 jaar geleden

Toen het gaspedaal het niet deed bij het wegrijden, gebeurde er niets. Geen toerental. De motor bleef staionair draaien en ik moest hem zelf uitzetten. Er brandden geen controlelampjes.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Probleem van niet reageren op het pedaal lijkt mij in de gaspedaal sensor te zitten.
Je klaagt ook over de koude start 's morgens en dan ook niet reageren op het gaspedaal.
Is dat elke dag? Dan de auto een keer 's avonds brengen zodat de dealer zelf kan ondervinden wat er gebeurt bij de koude start.

Met slechts 2500 kilometer per jaar heeft de auto het zwaar. Zeker als dat alleen maar korte ritjes zijn.
Accu en Dynamo worden dan behoorlijk belast en eigenlijk wordt de motor dan nooit warm.
Een keertje een lange rit (50 kilometer of meer) kan zeker geen kwaad.

Waarom de keuze voor een diesel als je zo weinig rijdt?

mijntjespek (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor je goede raad, ik zal dit meenemen naar mijn garage.
Omdat ik gehandicapt ben en een rolstoel heb, is de keuze op een bestelwagentje diesel gevallen omdat ik dan geen bpm hoefde te betalen en maar 140 euro wegenbelasting per jaar betaal.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ok. dat snap ik. MAAAAAR, moderne diesels hebben een roetfilter of katalysator.
Van al die korte ritjes verstopt zo'n ding en zo af en toe moet je gewoon een langere rit maken.
Stukje autosnelweg met hogere toeren kan de boel alleen maar goed doen.
En dan is je accu ook weer helemaal opgeladen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Nemo of stel zelf een nieuwe vraag.