Citroën Jumper: Jumper 3 Bedradingsschema gezocht (achterduur schakelaar defect)

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 120PK 2.2HDI

Hallo,

Ik heb weeral een klein probleem met mijn bestelwagen. De centrale vergrendeling doet het niet meer dus ik krijg hem niet meer op slot met da afstandbediening.
Het probleem is dat het schakelaartje in het slot van mijn achterdeur defect is. (Display/teller stuur geeft aan "achterdeur open")

Deur netjes open gevezen, en module er uit genomen maar dit is allemaal 1 geheel dus niet te maken. Nu zou ik graag weten welk draadje signaal geeft aan de boordcomputer om dit door te knippen. Heeft iemand hiervan een schema? (kleur?)
Wordt dit schakelaartje naar de masse geschakeld bij sluiten van het portier?

2 de probleem:
Dieselmeter ga niet meer juist. Moet je hiervoor de tank afnemen om dit te herstellen of kan dit ook van boven uit.
Kent ook iemand de weerstand waardes van een volle en lege tank?

3 de vraag.
Als ik zonder diesel valt, is dit gemakkelijk te ontluchten want nu rijd ik op mijn dagteller rond en een vatje diesel.
M.v.g,
Cesar

Kiteboy

Geplaatst door Kiteboy (65) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Kiteboy (65), 14 jaar geleden

Ok heb dus bedradingsschema gekregen/gevonden. Hierin sta dat schakelaartje aangesloten is aan draad nummer 112. Kan ik in lijst zoeken welke kleur dit heeft?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

wat staat er voor code bij de draad? VE? GR? NR?

Kiteboy (65), 14 jaar geleden

Sta niks bij.

Enkel bij het slot sta 10V dus denk dat dit een stekker is voor 10 draden
Dan is het pen nummer 4
Morgen weer is de deur open halen en zien of ik de logica van de stekker op mijn schema kan terug vinden. Anders multi meter nemen en wat meten, weet al dat er 2 motoren in zitten.

In ieder geval bedankt.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

wil je het VIN even posten (begint met VF7)

Kiteboy (65), 14 jaar geleden

Chassis of VIN : VF7YCBMFB11165245 ==> Jumper 3 met Ford motor

Badankt

Kiteboy (65), 14 jaar geleden

Hallo,

Bedankt voor het meedenken en je schema maar... mijn slot heeft maar 4 draden. 2dikke, 2 dunne. Draad in oranje, #118 is er niet.
Voor de rest is alles ervan identiek.
De dikke zijn voor aandrijving motor. Citroen doet dit door polariteit om te keren (los/vast). Dit werkt nog.

2 kleine draden. 1 hiervan is zwart dus massa
Op andere, blauw witte draad sta blokgolf spanning. (duidelijk te zien op mijn oscilloscoop)

Nu heb ik deze 2 draden is met elkaar verbonden maar het werkt niet.
Boordcomputer denk dat deur nog open is.
Morgen is slot van portierdeur verwijderen en hier de 2 weerstandwaardes meten in gesloten en open toestand. Mss hebben ze nog wat diodes in gezet maar meer kunnen ze niet doen om mij te pesten :-)

Grt,
Ce

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Nou?

Kiteboy (65), 14 jaar geleden

Heb ik andere bestelwagen bijgekocht, Boxer 1 , 2.5TDi :-)

Euh slot, heb nog niet de weerstands waardes kunnen meten, tijdgebrek. Andere deur, links open gehad maar hier zit geen schakelaar in.
Het bizarre is als ik de deur open doe gaat de binnenverlichting aan maar motormanagement geeft nog de fout weer.
Zaterdag is een halve dag op zoeken, desnoods koop ik andere module en sloop ik deze volledig om de inhoud hier te posten.

Grt,

check

Beste antwoord, geplaatst door Kiteboy (65), 14 jaar geleden

Hallo,
Vandaag wat zitten meten en heb dan direct ook maar 2 foto’s genomen van mijn scoopbeelden

Meetresultaat voor de linkervoordeur. (draad naar schakelaar toe)
[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/23...][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010...[/img][/url]

Meetresultaat voor de achterdeur.
[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/23...][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010...[/img][/url]

Nu zie je duidelijk verschil in signaal (foto scoop). Opbouw is het zelfde maar dit is ook alles. Dus ik dacht sturing laad een condensator op deze dan weer ontladen wordt. Besluit verlies op draadje naar achterdeur.
Vooraan in zekeringkast signaaldraad achterdeur los geprutst uit stekker maar probleem is nog niet verholpen => Draad is ok.
Slotmechanisme is ook goed gezien ik dit met de voordeur is heb omgewisseld en werkte.

Morgen is condensator toevoegen aan gestuurde signaaldraad achterdeur en hopen dat het zo gaat werken.
In ieder geval het wordt iets zeer ingewikkeld.
Luk dit niet dan ga ik is vragen wat het kan zijn. Indien sturing vervangen dan bouw ik mij zelf wel een printje op dat op de knipper frequentie van de pikkers reageert.

Groeten,
Ce

Edit: probleem gevonden. Schuifdeur slot werkte niet meer goed, Schakelaar.
Wat aan geprutst en werkt weer.
Vind wel jammer dat kilometer unit dit da achterdeur noemt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.