Citroën C4 Picasso: koppeling vervangen c4 picasso 1.6dtsi

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 dtsi

een klant heeft mij gevraagd zijn koppeling te vervangen, helaas heb ik geen ervaring met de c4 of welke nieuwe citroen en vraag mij af wat voor vreemde dingen ik tegen kan komen.
alvast bedankt en de groeten uit kopenhagen.

car-experten.dk

Geplaatst door car-experten.dk (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

een 1.6 dtsi ???? die ken ik niet, bedoel je niet een 1.6 HDI ? en je gegevens kloppen niet

de 1.6 HDI was er nog niet in 2000 en toen bestond de C4 picasso ook nog niet. ....

car-experten.dk (0) PRO, 12 jaar geleden

het gaat hier om een 2007 picasso c4 1.6 hdi (het dtsi komt van de klant maar zal hdi zijn)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

indien het een Semi automaat is (EB6V), dan ben je een uur of 12 zoet, motor moet er bak en al compleet uit

car-experten.dk (0) PRO, 12 jaar geleden

nee het is een handgeschakelde motor, was al bang dat de motor er mischhien uit zou moeten......

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

volgens mij moet het dan met wat hang en vliegwerk kunnen, bak op het subframe leggen, en dan zou het net moeten passen

car-experten.dk (0) PRO, 12 jaar geleden

als ik de tekeningen bekijk die ik kan vinden op het net (niet al te veel duidelijke instructies btw) leek het mij een heel krappe klus.... vandaar mijn vraag hier hoe en of ik ook speciaal citroen gereedschappen nodig zou hebben.
alvast bedankt voor de hulp

car-experten.dk (0) PRO, 12 jaar geleden

Ben er aan begonnen.... als iemand nog goede tips heeft houd ik me aanbevolen ;-)

style_art (0), 12 jaar geleden

Ja vergeet niet de bout achter de katalystaor/roetfilter. Hierdoor heb je wel wat meer werk en oppassen met het verwijderen van de hitteschilden dat je de radiator niet beschadigd.
Bij het verwijderen van de starter let op dat je het centreerpen niet over het hoofd ziet of in het gat schuift want anders bestaat de kans dat de starter niet inspoord bij starten.
Je kan de versnellingsbak inderdaad op subframe leggen maar dan heb je weinig plaats, ik demonteer steeds de alu balk tussen subframe en bumper en dan kan je de versnellingsbak met een motorsteun laten zakken en kan het koppelingshuis beter proper maken en is het gemakkelijker om koppeling te demonteren.
Heb ondertussen al tientallen 1.6Hdi gedaan maar de eerste malen was het toch wel niet prettig om aan te werken (c4,c4 Picasso,Berlingo New) maar nu gaat het als een fluitje van een cent.

car-experten.dk (0) PRO, 12 jaar geleden

renaultmonteurtje en style art bedankt voor de handige tips!!! ,
na het vervangen van deze koppeling heb ik denk ik alles gezien..... heeft me meer tijd gekost dan ik dacht maar gelukt natuurlijk.

@ style art ; de koppeling was al vervangen toen ik je bericht las maar even goed bedankt, en de hitte schilden heb ik niet verwijderd?, heb de motor van de motorsteunen gelost (alleen de onder achter laten zitten) en daarna het geheel zo ver mogelijk naar voor getrokken.
daarna de linker as uit de bak getrokken,de rechter as met huis en al los gedraaid en bak van de motor gewurmt.
na het monteren van de nw.koppeling en het monteren van de onderdelen lekte de rechter zijde aandrijfas op het huis ..... weer los getrokken en een nieuwe ring geplaatst.(de oude was nog heel en weet eigenlijk niet of deze nu dubbel heeft gezeten of dat de ring niet op de juiste plek zat)
met vriendelijke deense groet john

nsdj83 (0) PRO, 11 jaar geleden

ook met eb6v hoeft de motor er niet uit hoor, is goed te doen subframe laten zakken en je hebt alle ruimte.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.