Al enkele keren merkte ik op dat bij het links afdraaien en vooral vanuit stilstand de stuurbekrachtiging het laat even afweten en dat dit gepaard gaat met een geluid of een onderdeel ergens overgetrokken wordt.
Al enkele keren bleef het koppelingspedaal tijdens het koppelen gewoon beneden steken.
Men moet dan de schakelpook in neutraal trekken en onmiddellijk ergens aan de kant stoppen, uitstappen en het pedaal handmatig terug omhoog trekken
Met de voet gaat dit niet. Men moet het pedaal volledig omvatten.
Veilig is anders. Het pedaal is vorig jaar nog extra gesmeerd omdat het toen al eens gebeurd was, doch men had geen enkel idee.
Gisteren gebeurde dit twee maal met een interval van ongeveerd een uur bij gewoon verkeer, doch de tweede keer kon de schakelpook NIET meer in neutraal getrokken worden, moest ik tussen een rij andere wagens door de berm inrijden en de motor stilleggen. Daarna kon ik weer gewoon starten en vertrekken
Er is dus duidelijk iets verkeerd aan het gaan en ik heb geen zin om dit op de autostrade voor te krijgen.
Ik zal wel niet de enige zijn die dit al eens heeft voorgehad, doch ik wil niet dat men alles gaat ontmantelen op zoek naar een eventueel reeds gekende oorzaak.
Is er ergens een drukvat of motortjr dat mogelijk slecht werkt opdat dit kan gebeuren?
bij voorbaat dank voor advies
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stuurbekrachtiging weet ik niet.
Koppeling: ik neem aan dat het een hydraulische koppeling is. Waarschijnlijk is de hoofdcilinder inwendig lek (afdichting)
De garage heeft geen enkel idee? Nooit meer terugkomen daar.
koppellingskabel laten vervangen is koppellings probleem verholpen.
vgr P
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar