close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroen C4 2015: Lage compressie cilinder 1 en meerdere foutcodes – Hulp gezocht

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Motorcode: HM01, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 60

Hallo allemaal,

Ik heb een maand geleden een Citroën C4 Cactus 1.2 benzine uit 2015 gekocht en heb er sinds de aankoop ongeveer 1700 km mee gereden. Helaas ben ik nu tegen enkele serieuze problemen aangelopen.

Tijdens het rijden begon de auto te haperen en verloor hij vermogen. Na een bezoek aan de garage kwamen de volgende foutcodes naar voren:

- **P1336: Crankshaft Sensor Range/Performance**
- **P0011: Camshaft Timing Over-Advanced**
- **P1337: Cylinder 1 Misfire**
- **P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold**

Daarnaast bleek uit een compressietest dat **cilinder 1 een compressie heeft van slechts 2 bar**, wat veel te laag is. Mogelijke oorzaken die zijn genoemd door de garage zijn klepproblemen, versleten zuigerveren, of een lekke koppakking.

De foutcodes wijzen op problemen met de **krukassensor**, **nokkenastiming** en een **misfire in cilinder 1**, wat mogelijk samenhangt met de lage compressie. Daarnaast is er een probleem met de **katalysator efficiëntie** (P0420), wat kan wijzen op een onderliggend motorprobleem dat invloed heeft op het uitlaatsysteem.

Heeft iemand ervaring met vergelijkbare problemen of deze specifieke foutcodes bij de Citroën C4 Cactus of andere 1.2 PureTech motoren? Alle hulp of tips zijn zeer welkom, vooral wat betreft de oorzaak van de lage compressie en hoe dit opgelost kan worden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Geplaatst door

C4Cactus215555 (55)

al 1 maand lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

even druk op de cilinder (compressiestand) zetten en kijken waar de druk wegslipt beter bekent als lektest uitvoeren

Ruilmotor zoeken. Of complete revisie, en ook een nieuwe kat. maar dat is waarschijnlijk duurder. Geen garantie erop? Je kunt nog even de timing laten controleren om te kijken of ie is versprongen waardoor de compressie niet goed is, maar denk dat dat valse hoop is.

harry4203 2655
badge vip badge

1 maand

Dankjewel voor je reactie ik krijg einde van de week een duidelijk rapport. Op basis hiervan zal ik verder kunnen. Geen bijzonder garantie. Kunnen van de wettelijke garantie sf gaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.