Als de moter koud of een aantal uren stil staat, wil hij alleen stationair lopen. Als je gas geeft slaat hij af,
dit duurt een paar minuten, dan kun je normaal weg rijden. en blijft goed lopen.
De parameters geven geen afwijkingen. De brandstofdruk zit tussen de 2 en 2.5 bar.
De moter en brandstof systeem heb ik gereinigd met de middelen van Forte.en sindsdien is het
iets beter geworden. Af en toe is het probleem er niet.
Na verloop van tijd gaat het moterlampje branden, Foutcode 0170 brandstofregeling.
Het lamda signaal vertoont wel wat afwijkingen, maar ik kan hiermee geen link leggen
naar het probleem. Wie weet nog een handreiking?
Geplaatst door jan dijk (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
lupo (0) PRO, 16 jaar geleden
wat geeft de map sensor aan?
jan dijk (0) PRO, 16 jaar geleden
De mapsensor geeft op contact 1000 m. bar aan, ikheb al een nieuwe geprobeerd.
Deze sroring is er langzaam in gekomen.
jan dijk (0) PRO, 16 jaar geleden
De mapsensor geeft op contact 1000 m. bar aan, ikheb al een nieuwe geprobeerd.
Deze sroring is er langzaam in gekomen. bij stationair 500 m. bar
peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden
Heeft de auto toevallig een backfire gehad ? Er bestaat dan kans dat het inlaatspruitstuk defekt is. Ook de mapsensor kan hier niet tegen. Normale waarde bij stationair draaien,warme motor,geen airco is tusen de 300 en 400 mbar.
126 (0) PRO, 16 jaar geleden
blijven klepstoters niet hangen een bekend probleem. meet koud eens compressie. er moet ook tegen woordig een 0w in
wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden
ik denk ook klepstoters. evt motor "flushen" wil wel (tijdelijk) goed resultaat geven.
126 (0) PRO, 16 jaar geleden
je hoort het meestal ook bij starten