auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Jumper: motor managsmantlampje brand + 15X naar garage

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: hdi 2.0 100pk

deze bus heb ik via mijn werkgever die het wagenpark in eigen beheer heeft,de bus heeft een zeer hardnekkig probleem met de egr.

het probleem begon in 2007 kort na aanschaf in december 2006, de bus moest terug voor een software update.
vanaf dat moment dat de update een feit was begonnen de problemen met het motormanagsment lampje met als storing de egr (de bus liep sindsdien onregelmatig maar dat is 6 november 2009 opgelost).

de bus is herhaaldelijk teruggeweest naar de citroen dealer die vervolgens update op update of wat dan ook uitvoerde.

de egr is in eerste instantie schoongemaakt en later volgens de dealer in september 2008 vervangen of dit daadwerkelijk gebeurd is niet na tegaan ivm de garantie periode,echter de problemen hielden aan.

nu is eind augustus 2009 de egr wederom vervangen onder garantie echter de werkuren een behoorlijk bedrag werden wel gefactuureerd.

3 november 2009 heb ik de bus weggebracht omdat er wederom een egr storing zich voordeed en de motor bij de eerste start na 30 seconden spontaan afsloeg, en en was een probleem met de achteruitrij verlichting(om de 2 dagen slaat de zekering door)

6 november heb ik de bus weer kunnen ophalen en alles was gerepareert en de motor draait stationair na bijna 2 jaar eindelijk weer mooi rond.

jawel vrijdag de 13de 2009 (niet uitgelezen)klantenbindingslampje licht weer op, ga er vanuit dat het weer de egr is die de storing veroorzaakt.

langzaam aan begin ik het nu wel irritant te vinden en begin de vakkundigheid van de dealer in twijfel te trekken, ik heb maandag wederom een afspraak met de dealer maar wie kan mij vertellen wat de oorzaak kan zijn dat elke keer de egr in storing gaat en hoe deze op te lossen definitief.

is het mogelijk dat bij de jumper de egr weggeprogrameerd kan worden zodat ie dicht blijft.

ik rijdt gemiddeld 20 tot 22.000 km per jaar met de bus de huidige stand staat op 63000km.de nieuwe egr zit er +/- 6000 in.
ik een normale rijder die het niet schuwt om af en toe even door te trekken

de bus heeft een redelijkproblematisch verleden:

uitgebrande bedieningspaneel bestuurderdeur door kortsluiting in draadboom veroorzaakt door het ontbreken rubbers in de doorvoer.
scheuren in de linkerachterdeur 2X (scheuren zitten er intussen alweer 3deX)
verbrande ruitenwissermotor
onregelmatig stationair lopen
terugroepactie voor terrein is volledig gedemonteerd en gereviseerd? met als "gevolgschade" eerste banden wissel voor 19000 km geen coulance
terugroepactie verstevinging tbv imperial
egr +/- 15X inclusief updates
dichtgevallen kachelklep (subtropisch warm)
defecte kachelelektronica 2X
sluiting achteruitrij verlichting 2X

Geplaatst door

miraltje (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi robert vraag eens na of er een terugkoppeling zit voor de egr regeling zo niet dan dicht stoppenh dat ding en voor de rest het blijft en fransman

necfan 0
badge

15 jaar

Hoi,

met zulke problemen zou ik toch eens een stapje verder gaan!

vb. andere dealer of contact opnemen met citroen zelf en problemen uitleggen!

grtzz

joery2903 0

15 jaar

Bij de Jumper zit er tewrug koppeling op. EGR kan niet weg geprogrameert worden meschien wel door een tuner die de KEN velden opnieuwe schrijft (= duur)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.