Motor start wel, maar slaat niet aan. Met een beetje remmenreiniger slaat ie direct aan. Als je na een tijdje de motor afzet en direct weer start, dan slaat ie weer niet aan. Met een beetje remmenreiniger wel!
Bij de data zie ik dat de raildruk niet genoeg oploopt bij het starten: 50 tot 70 bar slechts.
De verstuivers worden dan ook niet vrijgegeven.
Starttoerental ook OK.
Lage druk komt toe op de filter, filter is reeds vervangen.
Retours op verstuivers gemeten: 1 had een beetje meer retour dan de andere 3. Die ene vervangen maar geen beterschap.
Hoge druk pomp vervangen: geen beterschap.
Ook de raildruksensor geruild met een andere: geen beterschap.
Ik krijg zo nu en dan ook een foutcode van sleutelherkenning.
Dit lijkt me wat vreemd: Als de sleutel niet herkend wordt, dan zou ie toch ook niet mogen aanslaan met remmenreiniger?
Misschien heeft iemand raad, of herkent iemand dit probleem?
Grtz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een diesel heeft geen vonk nodig om aan te slaan. Hij loopt desnoods op zijn eigen motorolie, startblokkering of niet.
Zit er een hoge druk regelaar op, of is dat ingebouwd in de pomp?
reservesleutel??
14 jaar
Reservesleutel heb ik al geprobeerd.
En hogedrukpomp inclusief regelaar is rreeds vervangen door een slooppomp.
sensor nokkenas, deze heb je nodig om te starten.
op remmenreiniger kan je inderdaat starten , als motor blijft lopen heb je een defecte sensor.
groeten Raf.
Opvoerdruk Is 2 Bar? Is Dit Genoeg?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar