Sinds paar weken in bezit van C5 en waar ik me een beetje aan stoor is dat wanneer ik bijv afsla of op een rotonde rijd,meestal in 2de versnelling dus,en ik dan weer wil optrekken dat de auto dan een paar keer hapert(stottert),net alsof ie net genoeg brandstof krijgt....
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Grtzzzzz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je er een turbo opzitten?
Turbo?ja normaal wel zekers?Is een 1.6HDI van motor
13 jaar
Meestal hapert een turbo in de 2-de versnelling!
13 jaar
Wat is de oplossing dan?Toch de turbo niet vervangen???
13 jaar
Bij het stationair draaien doet ie het ook,dus als de auto gewoon stationair draait ,draait ie mooi,maar wanneer je dan gas geeft hoor je er een hapering in.....Vreemd
13 jaar
Begin eens met de auto uit te laten lezen misschien staan er storings codes in.
vrijdag wordt de auto uitgelezen!Ik houd jullie op de hoogte!!
13 jaar
Net terug van garage en zou blijkbaar de EGR klep zijn,die geeft bij stationair draaien meestal een waarde van 0% aan terwijl die rond de 40 moet zijn ergens. Foutcodes waren:P0104.0571.0409
13 jaar
arie,ik wil altijd graag wat leren. waarom zou een turbo in de tweede versnelling haperen??
iemand tips ivm de EGR klep?Valt deze manueel te reinigen?Of eventueel door toevoeging van produkt bij de brandstof?Of is vervangen de enige mogelijkheid?
Dank
13 jaar
tipje ? vervang hem gewoon , worden vaak schoongemaakt , maar blijven vaak toch wel klachten geven
13 jaar
[quote=hvdw1977]tipje ? vervang hem gewoon , worden vaak schoongemaakt , maar blijven vaak toch wel klachten geven[/quote]
Als die wordt schoongemaakt dat ie weer als nieuw is,kan die dan niet weer ffkes mee?Een nieuwe bij de dealer kost immers 423!
Grtz
13 jaar
mail me maar even , heb een veel goedkoper adresje .
Je kunt hem er zelf toch wel opzetten ?
Is niet zo heel veel werk ?
13 jaar
je ehbt pm hvdw,probleem is wel dat de dealer niet 100% zeker is dat het wel de EGR klep is,en in het geval dat het deze klep toch niet moest zijn wil ie de klep er weer afhalen!Dan betaal ik juist het werk,4a5u
13 jaar
vandaag es een 2de diagnose laten doen,en kerel is er 99% zeker van dat het de luchtmassameter is,morgen wordt ie vervangen!Ik houd jullie op de hoogte!
13 jaar
die is het 99% zeker niet hoor, slecht werkende egr geeft wel vaak een storing in de luchtmassameter.
auto is ook uitgelezen op de computer en EGR gaf OK aan.Hij gaf fout aan thv de luchtmassameter,en bij hget gas geven zag je de waarde van de luchtmassameter heel erg schommelen.....
Of is dit niet juist?
13 jaar
probleem is een beetje dat de motorcomputer "'weet'' dat bij een bepaalde motorbelasting ook een theoretishe gemeten hoeveelheid lucht hoort. als dit in de praktijk tijdens het rijden niet overeenkomt met de werkelijk gemeten waarde zet ie hier een foutcode op mbt de luchtmassameter. deze verkeerd gemeten luchthoeveelheid kan in de praktijk vele oorzaken hebben. (verstopte uitlaat, werking turbo niet correct, teveel of te weinig egr-werking, slecht werkende vlinderklep in inlaattraject enz enz). en natuurlijk eventueel ook een defecte luchtmassameter, maar heb er in m'n 12jarige carriere bij peugeot nog maar 1 gezien.
Probleem is idd niet opgelost,dus harry ,je had het bij het rechte eind, :-( spijtig genoeg.Dan es die darm afgedaan van de EGR klep en afgedopt,dan doet ie het niet.Maar het is ook niet normaal zegn ze dat er overal zoiveel olie aanwezig is...
13 jaar
om ff verder erop in te gaan,na het vervangen van de luchtmassameter blijft ie een verkeerde waarde aangeven.Die kop van de flexibel van de EGR flexibel was dus serieus in olie,ook was er wat olie aanezig in de flexibel die zit na de temperatuurvoeler en die andere voeler.... Het kan dus beke van alles zijn,pfffff
Feit is ook zegn ze,als de EGR klep wordt vervangen dat het probleem mss wel opgelost zal zijn,maar dat de oorzaak daarmee nog niet weggenomen is en dat ik binnen de kortste keren weer met een defecte EGR ga zitten....
13 jaar
staat die auto bij een dealer? zo ja, die kunnen toch zeker wel beoordelen of de hoeveelheid aanwezige olie in het inlaattraject afwijkent is. die slangen zijn altijd wel behoorlijk vet. als de erg niet de oorzaak zou zijn, wat denken ze dan dat het wel is?
Auto staat nu thuis Harry :-),deze nm ben ik langsgeweest bij een collega van op het werk die sleutelt aan auto's.hij denkt dus dat het de ERG is,maar zal nog zoeken naar de oorzaak wrm die zo smerig is.... Zoals gezegd is de kop van die flexibel ook zeer vettig
Pfff,had me een nieuwe occassie wel ff anders voorgesteld hoor
13 jaar
die pijp is altijd erg vet, zet er maar gewoon een nieuwe klep op.
Da zal ik volgende week laten doen door de dealer Harry,prijs van 423E vind ik wel niet goedkoop,of is dit een standaardprijs Harry?Dus volgens u zullen alle problemen(verkeerde waarde luchtmassameter,inhouden bij optrekken en afkomen,....)verdwenen zijn?Op de plaats waar die 2sensoren zitten,waar de lucht gemeten wordet heb je ook een pijp(die als ik me niet vergis naar de turbo/of intercooler gaat) die was ook een beetje vettig.....
Alvast bedankt voor je deskundig advies Harry!
13 jaar
Harry,
denkt u,aan de hand van alle symptomen en problemen dat ik u hier geef,dat het probleem zal opgelost zijn na het evrvangen van de EGR klep?
Tnx
13 jaar
ik kan niet op basis van een geschreven klacht een 100% diagnose geven, maar die kleppen gaan regelmatig stuk en kunnen goed dit soort klachten veroorzaken. ook gezien de aanwezige storingscodes acht ik de kans groot dat het probleem in de egr-werking zit. prijs is mi netjes.
EGR klep wordt vrijdag vervangen!!
Ben benieuwd naar het resultaat!
13 jaar
Probleem is opgelost,EGR klep is vervangen!Dank aan allen om te helpen meedenken!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar