close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Classic Cars Aston Martin DB4 1960: koppeling

Bouwjaar: 1960

mijn aston martin heeft een diafragma drukgroep met een enkele 9 inch plaat, diafragma wordt middels een koolstofring in druklager bediend, hydrolisch,Bij het optrekken onstaat er vibratie bij het laatste gedeelte van de koppelingsslag, ook bij teruschakelen van bijv. 3 naar 2 onstaat deze vibratie. De wagen schakeld perfect.Drukgroep en vliegwiel gedemonteerd, alles overhaald,vibratie is nagenoeg hetzelfde gebleven. De achterasophanging en cardanas zijn gelijktijdig overhaald.

Geplaatst door

p.l. van gent (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het voeringmateriaal op de koppelingsplaat niet vet?

Het kan ook zijn dat de veertjes in de koppelingsplaat

te veel axiale speling hebben.

Hans4037 0
badge

20 jaar

Ook even naar het prise-aslager kijken.

Succes

Ad102 0
badge

20 jaar

zomaar wat opties:

lucht in het hydraulisch gedeelte.

Speling in het mechanisch deel wat het druklager bediend.

Vliegwiel beschadigd? (krom, groeven.....)

Druk van de drukgroep juist?

of een probleem in het kniegewricht van je linker been... :-)

Succes.

H&k 0

20 jaar

het frictiemateriaal van de koppelingsplaat is vervangengen door gesinterd materiaal, mogelijk geeft de gewichtsverhoging het omschreven probleem. nadat er wat meer km. gereden zijn neemt het schokken wel af. kortom we weten hwt nog niet precies.

p.l. van gent 0

20 jaar

Dat is vrijwel zeker de oorzaak. De bekleding van je koppelingsplaat.

Sintermateriaal wordt in de racerij gebruikt omdat het beter bestand is tegen hitte als het normale frictiemateriaal.

In de racerij geven ze meestal niet om comfort, enn mag de koppeling ook best een beetje trillen. Beter dan dat ie slipt na een keer flink optrekken. Vaak zijn het ook in verhouding kleine padjes die op de plaat zitten in tegenstelling tot normaal een geheel beklede plaat. Als je een paar keer flink optrekt met slippende koppeling wordt het sintermateriaal lekker warm en gaat dan prettiger werken......maarrre of jouw vliegwiel en drukgroep dat leuk vind? Maar je zou het een keer kunnen proberen. Dan weet je daarna tenminste iets. Maar als ik zou mogen kiezen, zou ik een gewone plaat monteren...tenzij je raced met de aston!


H&k 0

20 jaar

ik ben het niet helemaal eens met de boven genoemde bewering
onder de noemer sintermetalen koppelingen worden meestal de echte race koppelingen bedoeld ,dit wil dus zeggen de sintermetalen bekleding van de plaat maar zeker ook de stuggere veren en meestal een sterk verzwaarde drukgroep
bij mijn eigen auto is de normale plaat ook opnieuw bekleed met sintermetaal maar de veren zijn redelijk normaal gebleven plus dat er een originele drukgroep wordt gebruikt.
je merkt het echt niet dat het voerings materiaal anders is behalve dat je wat meer vermogen kwijt kan en dat het aangrijpen een fractie direckter is.
ik denk inderdaad dat je het moet zoeken in een priseaslagertje(het busje in het vliegwiel)

Sven71 0
badge

19 jaar

Toen er nog auto's met stevige metalen bumpers waren plaatsten we de auto met de voorbumper (terhoogte van de steun) tegen een boom en probeerden dan, in z'n twee, de boom om te duwen als de auto last van een schudkoppeling had.Zodra je de koppeling iets rook,stoppen en weg was het geschud. (of de koppeling als je het te lang deed)

Ad102 0
badge

19 jaar

geschud met een d, uiteraard.

Ad102 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Aston Martin DB4 of stel zelf een nieuwe vraag.