1101 bezoekers online

Classic Cars: watertemperatuur te hoog

Bouwjaar: 1967, Brandstof: lpg, Transmissie: handmatig, Motorcode: b18, Motorinhoud (cc): 1800

Alleen van het metertje uit gaan ........... meten lijkt mij beter.

Als er geen druk is of heel weinig zal het met het koken wel mee vallen.

Meet eens aan de sensor hoeveel spanning daar op staat.?

Bij veel klassiekers staat daar ,zo ook op de tankvlotter, 10 a 11 volt . Spannings- stabilisator.

Deze zit er tussen om spannings- verschil aan de accu uit te sluiten. Die stabilisator zit vaak achter de klokkenwinkel .

Als de tankmeter dus ook lang "vol"aan blijft wijzen is dit vaak de oorzaak.

Vr. Groet.

ehjmrutten

Geplaatst door ehjmrutten , lid sinds 4 jaar geleden

7 Reacties

0

ehjmrutten, 2 jaar geleden

Motortemperatuur wordt te hoog. Inmiddels radiateur, thermostaat, koelwater, waterpomp, en temperatuurmeter vervangen. Tijdens de winter geen last gehad, maar nu het warmer wordt loopt de watertemperatuur op tot het maximum. Er is opvallend verschil in warmte tussen de bovenkant van de radiateur en de onderkant: boven warm onder koud. Enig soelaas geeft het open zetten van de verwarming, maar in de zomer is dit geen oplossing.

0

kaleido 1, 2 jaar geleden

Radiateurdop is goed ?
Worden de waterslangen hard of blijven ze zacht ?
Thermostaat zit er goed in ?
Motorblok is niet vervuild inwendig ?
Lijkt toch op een circulatie probleem /verstopping .

0

ehjmrutten, 2 jaar geleden

radiateurdop nieuw, consistentie waterslangen niet gecontroleerd, zal ik doen. Maar wat betekent dit? Thermostaat zit er goed in. Inwendige vervuiling, motor heeft na volledige revisie 50 tkm gelopen. Maar zou kunnen.

0

kaleido 1, 2 jaar geleden

Wat was de kleur van de koelvloeistof toe hij werd afgetapt ?
Slangen zacht , bouwt geen druk op , dop niet goed .
Bouwt extreem druk op , koppakking defect bv.
Als je de motor laat lopen met de dop er af , wat gebeurt er dan ?

0

ehjmrutten, 2 jaar geleden

Kleur wert ik niet meer, maar niets opvallend. Laten lopen zonder radiateur dop laat geen luchtbellen of borreling zien. Er is geen waterverbruik de koppakking is het niet.

0

ehjmrutten, 2 jaar geleden

Inmiddels tweede meter geïnstalleerd die overigens op vloeistof "lopen". Het kan natuurlijk dat twee opeenvolgende meters stuk zijn. Daarom monteer ik ook een elektrische meter.

0

ehjmrutten, 2 jaar geleden

heb inmiddels de temperatuur met een parallel meter tijdens het rijden gecontroleerd. Er blijkt niets aan de hand te zijn met het koelsysteem, daarentegen alles met de tweede meter die erg eigen inzichten heeft over de watertemperatuur. Conclusie twee defecte meters!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Amazon of stel zelf een nieuwe vraag.